słowa kluczowe: Donbas, Rosja, USA, agresja, ukronazi.
Świat2021.04.05 09:47

Donbas - pułapka zastawiona na Rosję

 
 

"Nasze" media zawsze gdy chodzi o przekazywanie informacji naprawdę istotnych albo milczą albo przekazują je wybiórczo i tendencyjnie wg z góry narzuconego szablonu.


 

Nie inaczej jest teraz. Sytuacja w Donbasie i w pobliżu Krymu zaczyna być coraz bardziej gorąca a jedynym przekazem jest "agresywna postawa Rosji", która "gromadzi na granicy z Ukrainą znaczne siły". Oczywiście przekaz jest taki, że to Rosja szykuje się do "inwazji na Ukrainę". Putin się nudzi a jego krwiożerczy charakter czekisty nie może żyć bez podbijania i okradania sąsiadów bliższych i dalszych. Taka narracja, dzięki bezwstydnej i nachalnej propagandzie znana i uznawana jest przez przerażająco dużą liczbę Polaków.

Te same media zapominają jednak poinformować, że to Ukraina nie realizuje żadnych punktów Porozumień Mińskich. Od lipca 2020 zawieszenie broni praktycznie nie istnieje, na lini kontaktowej trwa ciągły ostrzał artyleryjski. Ostatnio używając tureckiego drona ukronazi zabili 5 - letnie dziecko i ciężko ranili kobietę.
Zachodnie źródła ukrywają te fakty i nie wspominają o bombardowaniach, które ukraińskie wojska systematycznie przeprowadzają na cele cywilne.

Według zachodnich źródeł pogorszenie sytuacji jest spowodowane wyłącznie groźbą ze strony Rosji, która nastąpiła poprzez gromadzenie sił zbrojnych w pobliżu ukraińskich granic i nie wspomina się o masowej koncentracji ukraińskiej artylerii i sił pancernych, które w poprzednich tygodniach marca odbyły się wzdłuż linii demarkacyjnej, z naruszeniem porozumień mińskich. Należy zauważyć, że ukraińskie ostrzały artyleryjskie przeciwko obiektom cywilnym republik Donbasu są nie tylko niedawne, ale trwały przez wiele miesięcy, a wszystko zostało udokumentowane zdjęciami i filmami.

Zachodnie społeczeństwo nie może znać prawdziwej sytuacji i musi wierzyć, że problem dotyczy wyłącznie „rosyjskiego zagrożenia”. Jest to medialne "przygotowanie artyleryjskie" na okoliczność przyszłych zdarzeń, które niewątpliwie będą miały miejsce. W świadomości Polaków od lat funkcjonuje pojęcie "zielonych ludzików" Putina, zapomina się jednak wspomnieć ile setek "doradców wojskowych" NATO (w tym z Polski) operuje na Ukrainie. Ilu najemników (także z Polski) walczy z ludnością Donbasu i ilu terrorystów z ISIS dostarczyła Ukrainie Turcja do walki z ich własnymi obywatelami.
Nie ma tutaj miejsca ani sensu przypominanie historii tego konfliktu bo kto ma trochę oleju w głowie to już wie o co tam chodzi a kto ma mózg połączony wi-fi z telewizorem i tak będzie wiedział "swoje".

Pułapka, o której wspomniałem w tytule ma jeden podstawowy cel - wciągnięcie Rosji do bezpośrednich, militarnych działań. Wtedy będzie możliwa i "usprawiedliwiona" dalsza eskalacja konfliktu z Rosją. Bo tak naprawdę cel obecnej administarcji USA (i kilku poprzednich) jest jeden - sprowadzenie Rosji na drogę "demokracji" jak za czasów pijanego Jelcyna. Do tego potrzebne jest usunięcie Putina i jego ekipy.

USA i cały tzw. "wolny świat" doskonale wiedzą, że nie mają najmniejszych szans na militarne pokonanie Rosji, zresztą otwarta agresja w pierwszym rzędzie zniszczyłaby resztki reputacji a najprawdopodobniej skończyłaby się atomowym Armagedonem. Lepiej napuścić na Rosję Ukronazistów bo przeciętny, normalny Ukrainiec nie chce żadnej wojny z Rosją i najchętniej przyjechałby do pracy w Polsce. Tak Ukraińcy zostali uszczęśliwieni przez USA i UE. Mam przeczucie graniczące z pewnością, że my, Polacy, też mamy już przydzieloną rolę w tym scenariuszu.

Takie wciągnięcie Rosji w bezpośredni konflikt militarny miałby dla USA i NATO same korzyści - pretekst do definitywnego rozwiązania "problemu" NS 2, wprowadzenie jeszcze bardziej drastycznych sankcji a przede wszystkim osłabienie pozycji politycznej Putina w samej Rosji.

Rosja jest w bardzo trudnej sytuacji. Opowiadając się zbrojnie po stronie Donbasu w wypadku planowanej agresji Ukronazi wspieranych zza pleców przez USA i NATO pomoże uczynić ją w oczach zachodniej opini publicznej państwem "agresorem" a samą Ukrainę "ofiarą" (Wariant przerabiany już w Gruzji, gdzie głupi Sakashvili dał się podpuścić USA i zaatakował Osetię. Rosjanie błyskawicznym kontratakiem dali mu klapsa i grzecznie wrócili do swoich baz.).

Dużo bardziej złożona sytuacja miałaby miejsce w samej Rosji. Nieudzielenie pomocy Rosjanom w Donbasie wywołałaby ogromny wrzask przeciwników Putina, V kolumny tęskniącej do czasów Jelcyna, którzy całą winę zwaliliby na niego. Ale co gorsze spowodowałoby to gniew samych Rosjan a tym samym ogromny spadek poparcia dla Putina i jego polityki, które cały czas jest na wyjątkowo wysokim poziomie. Tak źle i tak niedobrze.

Można mieć tylko nadzieję, że rosyjscy stratedzy znajdą dobre wyjście z tej patowej sytuacji. Nikomu, a zwłaszcza nam, Polakom, nie powinno zależeć na eskalacji tego konfliktu choć mamy w nim także własny, niechlubny udział.

Następne tygodnie a nawet dni pokażą czy świat nie stanął na krawędzi zagłady. Osobiście nie wierzę, żeby Putin bez walki oddał Rosję i to może być wstępem do globalnego konfliktu a wtedy Boże, miej nas w swojej opiece.

 

519 odsłon średnio 5 (1 głos)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Alfax, 2021.04.05 o 10:49
Wszystko się zgadza. Nic dodać nic ująć.

W Kijowie powinni zrozumieć, że „dostaną to od Rosji w całości na co bandyci w Kijowje sobie przez 7 lat dokonywania ludobójstwa zasłużyli ” i żaden wuj ani zbój zza oceanu, a tym bardziej Polacy z Bałtami, nie pomogą.

Wszyscy ci w Unii i w USA „życzliwi”, i tak odważni i hałaśliwi dzisiaj, będą musieli, jak powiedział brytyjski minister obrony G. Williamson, w 2018 roku przy innej okazji: step aside and shut up ! „odejdź na bok i zamknij się”.

Pozdrawiam :)

Ps. Żaden amerykański ani natowski źołdak nie będzie walczyć i ginąć za bander-ukrainę.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.04.05 o 10:53
Rosja powinna zrobić taką akcję jak w Gruzji. Błyskawiczny atak aż do Bugu, wycięcie banderowców i szybki powrót do domu. Ukraińcy przyjdą na kolanach.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Anna PK., 2021.04.05 o 14:59
Widzisz Jarek, może Ty nie zdajesz sobie sprawy, ale na Zachodzie jest epidemia, czyli wojna ze świrusem. A w związku z tym wszystkie inne wojny mają drugorzędne znaczenie.
Otóż Putin zaangażował własną pomoc w tą pierwszą wojnę i wysłał na front siłę szczepionki Sputnik. A stało się to zaraz po tym jak rozmawiał z innymi szefami sztabu tego zachodniego frontu - Macronem i Merkel, jakieś tydzień temu.

Polityko pisze, że wrogie siły rozpętały kampanię przeciwko Sputnikowi, ale Putin jest cwany gość. Rozpisał konkurs: "przyślij zdjęcie szczepienia Sputnikiem, a możesz wygrać wycieczkę do Rosji!"
+www.politico.eu

Ten Donieck jest i długo będzie sprawą wtórną, chociaż Zelenski robi co może, już porozmawiał z Bidenem i chce rozmawiać z Merkel i Macronem. Tylko "moda" na Ukrainę już minęła bezpowrotnie. Jest już nowa epoka. Tak długo jak będzie wojna ze świrusem, w modzie będzie Sputnik.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.04.05 o 15:12
//ale mogliby np poinformować, że z wrakiem tutki jest coś nie tak, i śledztwo ustaliło, że to chyba nie ten co niby wyleciał,//

Niestety mylisz się Anno.
Ten konflikt tlił się przez lata ale teraz jest poważna eskalacja. Donbas, nie daj Boże, wróci szybciej na top wiadomości niż Ci się wydaje. Śledzę sytuację i jestem o tym przekonany.
Media głównego ścieku o tym na razie nie mówią więc możesz nie wiedzieć :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Anna PK., 2021.04.05 o 15:33
Jarek, to są marzenia Ukrainy, a może i Biden go podtrzymuje, ale nikt na wojnę o Ukrainę nie pódzie, no może Polska i Montenegro. ;)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.04.05 o 15:48
Ta wojna potrzebna jest USA i obecnej juncie w Kijowie.
To oczywiste, że Amerykanie nie będą się angażować personalnie. Co najwyżej podeślą trochę sprzętu, zapewnią osłonę medialną i wyślą Polaków.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Anna PK., 2021.04.05 o 15:57
Zapamiętaj Jarku dzisiejszy dzień.

Wkrótce będzie targ: USA zechcą sprzedać Ukrainę, za poparcie jakie Rosja może im udzielić w wojnie z Chinami. To co Ty widzisz, to "ziemia się pali pod nogami" Zelenskiemu i krzyczy "Ratunku, nie wybiorą mnie na następną kadencję!
Pieniędzy- nie ma, szczepionki- nie ma, ceny rosną i nie wiem co robić!"
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.04.05 o 16:09
Rosja, przynajmniej w najbliższej przewidywalnej przyszłości, nie pomoże USA w wojnie z Chinami. Wręcz przeciwnie. Głowę mogę postawić.
Dlatego USA koniecznie chcą obalić Putina, żeby zainstalować rząd, który będzie tak spolegliwy jak Jelcyn.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Anna PK., 2021.04.05 o 16:14
A to jest prawda. Problem z obaleniem Putina i inne plany, są zbyt długie, a kadencja Bidena ma tylko 4 lata. Aby mieć sukces, wystarczy doprowadzić do rozmowy z Putinem i podpisania jakichś układów rozbrojeniowych.

Bo powiem ci tajemnicę wojskową, Chiny dobierają się do USA od północy. Będzie np. traktat aby Rosja zablokowała chińskie dojście do bieguna.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Donbas - pułapka zastawiona na Rosję 
Anna PK., 2021.04.05 o 16:49
Pomoc USA Ukrainie w wojnie z Rosją dostarczony niedawno do portu nad Morzem Czarnym...

Oprócz dwóch używanych łodzi patrolowych Mark VI, pakiet obejmuje również radary do zwalczania artylerii, wsparcie dla analizy obrazów satelitarnych, sprzęt do wsparcia wojskowej opieki medycznej i procedury ewakuacji bojowej.

Pentagon powiedział również, że pozostałe 150 milionów dolarów pomocy wojskowej zatwierdzonej przez Kongres Stanów Zjednoczonych na rok budżetowy 2021 nie zostanie przekazanych, dopóki departamenty stanu i obrony nie będą w stanie poświadczyć ustawodawcom, że Ukraina poczyniła „wystarczające postępy w zakresie kluczowych reform obronnych. W tym roku."
+www.rferl.org
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  

© niepodległy.pl 2019-2021   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑