słowa kluczowe: Macron, Polska, Putin, Rosja, UE, przystojni politycy..
Świat2020.11.02 23:03 23:31

Rosyjska ruletka Macrona.

 
 
Francuski przywódca ryzykuje, że otwarcie na Moskwę może zmniejszyć zależność Europy od USA.
https://www.politico.eu/article/emmanuel-macron-russian-roulette-vladimir-putin-security-partner/
 
PARYŻ - Emmanuel Macron uważa, że ​​nigdy nie brakuje mu pewności siebie, że odniesie sukces tam, gdzie ponieśli porażka Angela Merkel, Barack Obama i inni - zmieniając Władimira Putina w partnera w zakresie bezpieczeństwa dla Europy. Realizując politykę dotarcia do Moskwy, Macron podejmuje jedno z największych wyzwań geopolitycznych stojących przed demokracjami w Europie - jak poradzić sobie z ich dużym, uzbrojonym w broń nuklearną sąsiadem, który w ostatnich latach staje się coraz bardziej agresywny, tocząc wojnę na Ukrainie, anektując Krym.
Podejście Macrona, którego wielokrotnie bronił w ostatnich tygodniach, wpisuje się w jeszcze większą zmianę, do której dąży francuski prezydent - odsunięcie Europy od zależności od Stanów Zjednoczonych w celu uczynienia kontynentu bardziej strategicznie autonomicznym, zdolnym do przejęcia wiodącej roli. 

Dla wielu rządów i ekspertów polityki rosyjskiej, polityka Macrona jest zarówno naiwna, jak i niebezpieczna, niosąc ze sobą podwójne ryzyko podziału Zachodu i zachęcania Moskwy do złego zachowania. Wielu obawia się, że młody prezydent Francji z pierwszej kadencji zostanie po prostu przechytrzony przez swojego przebiegłego rosyjskiego odpowiednika, byłego sowieckiego oficera wywiadu, który jest u władzy od dwóch dekad.
„Myślenie, że Putin da się uwieść tym dialogiem, jest dość naiwne. Myślę, że prezydent Macron, który jest bardzo uwodzicielski, przecenia swoją siłę uwodzenia ”- powiedziała Agnieszka Holland, uczestniczyła w kolacji wydanej przez prezydenta Francji w małej grupie. intelektualistów, kiedy odwiedził Warszawę. „Głównym celem mojego podejścia do Rosji jest poprawa warunków zbiorowego bezpieczeństwa i stabilności Europy” - Emmanuel Macron, powiedział prezydent Francji.

Macron twierdzi, że sama Europa powinna przejąć inicjatywę w tworzeniu nowej architektury bezpieczeństwa - a to oznacza zaangażowanie się w Rosję. Stwierdził również, niezbyt subtelnie, że Europa nie powinna liczyć na to, że Waszyngton ma na sercu dobro kontynentu.
Jeśli Europa nie wyraża własnego głosu w stosunku do Rosji i jeśli szukamy schronienia w karykaturze, którą czasami robimy z siebie, czyli będąc widoczną stroną amerykańskich wpływów w tej części świata, nie będziemy w stanie idź naprzód ”- powiedział w przemówieniu  wczasie wizyty w  Warszawie . „Kto dziś cierpi z powodu sankcji gospodarczych, zamrożonych konfliktów, niemożności ustabilizowania architektury zaufania w Europie innej niż Europa i Europejczycy? Nie ci, którzy mieszkają po drugiej stronie świata i popychają nas do pójścia dalej w tym kierunku ”.
Francuscy urzędnicy argumentują również, że polityka Macrona - którą prowadził od pierwszych dni swojej prezydentury prawie trzy lata temu - jest mniej kontrowersyjna, niż to przedstawiono, przy powszechnej w Europie zgodzie, że przywódcy muszą rozmawiać z Rosją. Nie znam żadnego partnera, poza Polską czy Państwami Bałtyckimi, który kwestionowałby konieczność negocjowania z Rosjanami warunków bezpieczeństwa na kontynencie” - powiedział wysokiej rangi francuski przedstawiciel dyplomatyczny zaangażowany w politykę rosyjską. „Jest oczywiste, że nie jest to ćwiczenie dwustronne”.

Ktoś musiał się upewnić, że Europa ustali warunki dyskusji nad nowymi porozumieniami dotyczącymi kontroli rakiet i bezpieczeństwa europejskiego, powiedział urzędnik, i „tak właśnie robi prezydent”.

Ale wielu europejskich partnerów Macrona pozostaje głęboko sceptycznych, a nawet podejrzliwych, zarówno wobec Putina, jak i wysiłków Macrona. Przywódcy Europy Wschodniej i Bałtyku, którzy od zakończenia zimnej wojny żyli pod sowieckimi represjami i zagrożeniem rosyjskim ekspansjonizmem, nie wierzą, że Putin jest zainteresowany bardziej konstruktywnymi stosunkami i narzekają, że Francja i Macron nie traktują swoich obaw o bezpieczeństwo serio. 
W Macron'a  podejściu do Rosji na pierwszy plan wysuwają się dwa charakterystyczne elementy metody polityki zagranicznej Macrona - dążenie do zapewnienia miejsca Francji w centrum spraw międzynarodowych, oraz wiara w jego siłę do budowania silnych osobistych relacji z innymi przywódcami. Szczególnie osobisty - czasem empatyczny - sposób traktowania Putina przez prezydenta Francji zdenerwował wielu jego europejskich partnerów. Często wspomina o traumie śmierci brata Putina podczas oblężenia Leningradu, sugerując, że pochodzenie rosyjskiego prezydenta jest głęboko europejskie.
Francuscy urzędnicy mają nadzieję, że Putina da się przekonać, że najlepszym interesem Rosji jest partnerstwo z Europą, a nie rzucanie jej w stronę Chin, gdzie byłaby ona w dużym stopniu młodszym partnerem. „Wydaje się, że ta osobista relacja jest konstruktywna i że wokół prezydenta Rosji są doradcy i ministrowie, którzy są od niego twardsi, dlatego warto spróbować pracować jeden na jednego, od prezydenta do prezydenta” - powiedział francuski urzędnik blisko Macron.
To jest taktyczne i geopolityczne” - powiedział urzędnik. „Jeśli nie chcesz, aby Rosja zamykała się lub dryfowała w kierunku innych sojuszy, ważne jest, aby przypomnieć im historyczną, polityczną i kulturową rzeczywistość, że Rosja jest krajem europejskim”.
. Jako jeszcze minister finansów, Macron, powiedział grupie francuskich biznesmenów, że opowiada się za zniesieniem sankcji nałożonych na Rosję przez USA i UE po aneksji Krymu w 2014 r. Za prezydentury Macrona Francja opowiada się za utrzymaniem tych sankcji, ale sam prezydent nie jest uważany za silnego zwolennika, postrzegając go jako nieskutecznego i narzuconego głównie po to, aby dostosować się do polityki USA. Macron wielokrotnie powtarzał również, że Rosja „nie jest wrogiem” i powtórzył rosyjską krytykę sposobu, w jaki Zachód radzi sobie z ekspansją NATO na wschód. „Europa bez wątpienia nie wprowadziła własnej strategii i sprawiała wrażenie konia trojańskiego dla Zachodu, którego ostatecznym celem było zniszczenie Rosji” - powiedział w sierpniu w przemówieniu do francuskich ambasadorów.
Francuscy urzędnicy twierdzą, że ich podejście nie polega wyłącznie na wyrażaniu współczucia. Sugerują raczej, że jest to zgodne ze stylem Macrona „z jednej strony, z drugiej strony” - łącząc ofertę partnerstwa z jednej strony z twardą rozmową i twardą władzą z drugiej.
 Wydaje się, że polityka Putina na Ukrainie, jego stosunek do UE i NATO oraz rola Rosji w Syrii zmieniły się niewiele lub wcale. Sam Macron wskazał na wznowienie rozmów w formacie normandzkim na temat konfliktu na Ukrainie, w którym w grudniu zeszłego roku w Paryżu spotkali się przywódcy Rosji, Ukrainy, Francji i Niemiec, jako konkretny znak postępu. Ale to zgromadzenie było postrzegane przez wielu na Ukrainie zupełnie inaczej, widząc, że Putin wykorzystuje je jako platformę do forsowania specjalnego statusu dla kontrolowanych przez Rosję regionów na wschodzie kraju, co uniemożliwiłoby Kijowowi dążenie do zacieśnienia więzi. z NATO i UE. „Specjalny status pomaga Rosji, umożliwiłby regionom zablokowanie wszystkiego, czego Rosja nie lubi” - powiedział Leo Litra, starszy pracownik naukowy w think tanku New Europe Center w Kijowie.
„Macron w pewnym sensie niszczy jedność Zachodu wobec Rosji. Wśród krajów zachodnich panowała zgoda co do tego, że Rosja musi się załamać, ale tak się nie stało, a potem… Macron próbuje ponownie nawiązać kontakt z Rosją ”-  Nawet wśród tych, którzy zgadzają się z Macronem co do konieczności ponownego zaangażowania, istnieje sceptycyzm co do jego zdolności do sfinalizowania umowy. I, jak na ironię, dla prezydenta, który próbuje uniezależnić Europę od Stanów Zjednoczonych, ostatecznym zwycięzcą jego wysiłków dyplomatycznych może być naczelny układ w Białym Domu.

„Rosjanie zorientowali się na porządek euroatlantycki, chcą po prostu zupełnie inną rolę w tym porządku, niż jesteśmy gotowi im powierzyć” - powiedział Matthew Rojanksy z think tanku Wilson Center w Waszyngtonie. „Jestem skłonny wierzyć, że prędzej czy później musi być szansa dla skutecznych negocjatorów w Rosji i na Zachodzie, aby przywrócić funkcjonalność stosunkom. W tej chwili ważne jest pytanie: czy to są negocjatorzy Władimir Putin i Emmanuel Macron?
 

167 odsłon  (brak ocen)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 13:26
Tu jest wizja Europy Macrona. Nikt nie chce poruszyć tego tematu, dlaczego? Jest jeszcze druga droga, kontynuacja tego co jest, robienie wroga z Rosji i wydatki na amerykańskie zbrojenie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Wican, 2020.11.03 o 13:28
Dla mnie to wyglada na szarpanie się a nie na jakiś ruch strategiczny. W stlu "ruch jest wszystkim, a cel niczym".
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 13:38
Ciekawe, wszędzie piszą, że Macron ma wizję Europy, a Pan tu widzi jakieś "szarpanie".
Oto "Dziesięcioletni plan Macron'a dla Europy"
+www.theguardian.com
Ma Pan jakiś inny plan dla Europy? Polska ma plan dla Europy?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Wican, 2020.11.03 o 13:42
'Wszędzie piszą..."? A co to ma znaczyć? Wiekszość często sie myli.
Zwłaszcza, że "moje wszędzie" ma go za bawidamka. Prosze dokładnie przeanalizować jego ruchy. To zwykła doraźność bez żadnego planu
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 13:57
Tak podejrzewałem od dawna - Mikron to głęboko zakonspirowana onuca Putina :))
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 14:24
W Macron'a  podejściu do Rosji na pierwszy plan wysuwają się dwa charakterystyczne elementy metody polityki zagranicznej Macrona - dążenie do zapewnienia miejsca Francji w centrum spraw międzynarodowych, oraz wiara w jego siłę do budowania silnych osobistych relacji z innymi przywódcami.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 14:33
No ale jak on może agitować za Rosją Putina?
Przecież to zdrada Wolnego Świata!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 14:42
Właśnie to jest interesujące w polityce Macron'a, że jest ona inna od tego co było. Właśnie jego polityka otwiera się na inne obszary świata.

Ta retoryka o truciu Nawalnego, jest dziecinnie śmieszna. Jak w ambasadzie arabskiej w Turcji pocięli dziennikarza na kawałki, to nikt żadnych sankcji na Arabię nie nakładał.

To jest wojna Zachodu ze Wschodem i Wschód wygrywa, tylko zachodni politycy udają, że tego nie widza.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 15:23
Zgadzam się z Tobą całkowicie, Wschód wygrywa.
No ale my przecież musimy bronić naszą judeochrześcijańską cywilizację!
:)))
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 15:35
Nie żartuj! Polityka jest taka, aby wygrać/przegrać następne wybory. Kaczyński zauważył, że nie zrealizuje tych obietnic; Baltic pipe, przekop mierzei, rozbudowa gazoportu i reszty...
Koronowirus położył gospodarkę, podatków nie ma, pieniędzy nie ma, gazu nie będzie...
Wszystkie te plany do realizacji dla tych co wygrają.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 15:58
Gdzież bym śmiał żartować!

PiS, do spółki z PO, wykonują tylko polecenia. Zamykają gospodarkę i ludzi więc pieniędzy nie będzie.
Jak pisałem o tym kilka miesięcy temu to mnie wyśmiałaś, że to niemożliwe, żeby banksterzy chcieli niszczyć gospodarkę. Ale właśnie to rąbią.
I kto miał rację? :P
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 16:11
//Jak pisałem o tym kilka miesięcy temu to mnie wyśmiałaś, że to niemożliwe, żeby banksterzy chcieli niszczyć gospodarkę//

Bo Ty jak piszesz, to tylko mówisz "A", ale nie mówisz "B"
Co banksterom przyjdzie ze rujnowania gospodarki? Bankster bogaci się jak pieniądze się mnożą, a upadła gospodarka nie przynosi zysku.
Bezrobocie, nędza, czyli każda katastrofa jest też katastrofą dla "baksterów".
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 16:21
A Ty ciągle nic nie rozumiesz i brniesz w absurd.

Banksterzy nie potrzebują dobrze funkcjonującej gospodarki, która przynosiła by korzyści zwykłym ludziom.
Sami zainfekowali światową ekonomię takimi bańkami spekulacyjnymi, że gdyby pozwolili im wybuchnąć to ten wybuch mógłby zmieść także ich.
Obecny kryzys korona świrusa został wywołany po to, żeby przeprowadzić kontrolowaną demolkę.
Im nie jest potrzebna ludzkość, która pracuje i zarabia na swoje utrzymanie. Oni potrzebują bydła, któremu odbiorą wszelką własność, niezależność i chęć do życia. Pieniądze sami sobie drukują.

Dopiero jak to do Ciebie dotrze to mi uwierzysz.
Mam nadzieję, kiedyś studiowałaś coś lekkiego, nie ekonomię?... :))
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 16:34
Nic z tego nie rozumiem.
// Oni potrzebują bydła, któremu odbiorą wszelką własność, niezależność i chęć do życia. Pieniądze sami sobie drukują.//
Po co? Powiedz po co to wszystko?
Właśnie o to pytam.

Była katastrofa ekonomiczna w latach trzydziestych u. w. i "banksterzy" skakali z okien, bo bankrutowali.
W 2008 roku też był kryzys i padały banki, a niektórzy "banksterzy" siedzą w więzieniach do dzisiaj.
Objaśnij logicznie, jak to działa w Twojej wyobraźni, że banksterzy potrzebują upadku gospodarczego.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 16:43
Poddaję się!
Jestem widocznie za głupi, żeby Ci to wytłumaczyć.
Sama musisz dojść.

PS. Jedno Ci tylko podpowiem. W 29' to nie banksterzy skakali z okien. Co najwyżej właściciele małych, lokalnych banków.
Dalej sama kombinuj :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 17:08
Przed wojną były tylko lokalne banki, globalizacja to już jest powojenny wynalazek.

Ty się nie poddawaj, ale powiedz jaki jest tok Twojego myślenia, bo będę podejrzewać, że powtarzasz komunały tylko tak, aby uzasadnić swoją tezę.

Ty jesteś, między innymi, odporny na naukę. Kiedyś na Neonie zrobiłam wykład o wartości i pracy, Ty byłeś tym, który uznał, że wyjątkowo słaby tekst. A tekst był dobry, tylko był trudny. Najpopularniejsze są teksty, które za pomocą komunałow trafiają w nastroje, ale niczego nie uczą, nawet logicznie nie trzymają się jakiejś całości. ;)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 17:41
//Przed wojną były tylko lokalne banki, globalizacja to już jest powojenny wynalazek.//

No tak... FED to był "lokalny bank".

Tylko nie mów mi, że FED to "bank centralny" USA i jest własnością rządu federalnego :)

//Ty byłeś tym, który uznał, że wyjątkowo słaby tekst//
Nie przypominam sobie, żebym komentował tę notkę. Możesz dać jakiś cytat?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 17:49
Ja tego nie mówię.
//No tak... FED to był "lokalny bank".

Tylko nie mów mi, że FED to "bank centralny" USA i jest własnością rządu federalnego :)//
Bank Federalny jest amerykański i przed wojną był amerykański, chociaż jest bankiem prywatnym.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 17:57
Czy właściciele FED, prawdziwi banksterzy, też "skakali z okna"?
Czy przypadkiem nie wzbogacili się na Wielkiej Depresji?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 18:06
Nie znam szczegółów. Przed wojną dolar opierał się na złocie, więc tym samym właściciele banku byli właścicielami tego złota. Nie mam też statystyki, kto skakał, wiem, że byli tacy co skakali.

Nie ulega wątpliwości, że byli tacy co się bogacili na wielkim kryzysie, ale jak i kto, to nie wiem.

Mnie chodzi o zrozumienie mechanizmu, czyli toku rozumowania prowadzącego do tego, że banksterom zależy na ruinie gospodarczej kogokolwiek.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 19:39
//Mnie chodzi o zrozumienie mechanizmu, czyli toku rozumowania prowadzącego do tego, że banksterom zależy na ruinie gospodarczej kogokolwiek.//

To nie jest takie proste.
Musiałabyś być takim świrem jak ja i wierzyć w teorie "spiskowe" :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Anna PK., 2020.11.03 o 19:48
Problem z Tobą jest taki, że Ty nie "wierzysz" w teorie spiskowe, Ty tylko spiskiem tłumaczysz wszystkie zjawiska, które są dla Ciebie obce.

Właśnie ja Ciebie pytam o TEORIĘ tego spisku "banksterów", tj. jaka teoria stoi za ich działaniem.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.11.03 o 22:25
Z pewnością masz rację.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Rosyjska ruletka Macrona. Miałeś wątpliwośći? ;) 
Anna PK., 2020.11.03 o 22:34
//Z pewnością masz rację.//
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  

podobna tematyka

Spiritolibero
O wyższości Rosji Putina nad Polską Kaczyńskiego (Polska)
Anna PK.
Dialog mimo wszystko ... (Świat)
Anna PK.
Ciekawe jak to się skończy... (Świat)
Jarosław Ruszkiewicz
Co Polska ugrała na Białorusi? (Polska)
Jarosław Ruszkiewicz
Białoruś - próba poskładania puzzli (Świat)
MONACO
Polska i Rosja. KONTROWERSJE ! (Świat)
drnowopolski
FR, III RP – sitrep na koniec 2019 roku (Świat)
drnowopolski
Szatański miot znów tryumfuje! (Świat)
drnowopolski
Czarno biały obraz zero jedynkowy (Idee)
Jarosław Ruszkiewicz
P.C.Roberts : Tulsi Gabbard - R.I.P (Świat)

© niepodległy.pl 2019-2020   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑