słowa kluczowe: internet ludzi, internet rzeczy, narodowa samorządność edukacyjna, solidarny rozwój wiedzy.
Historia2020.09.25 10:58

Na mojej drodze do Trzeciej Niepodległości

   
 

Osią pamięci każdego uczestnika rodowodu politycznego jest konkretny człowiek.


 

Solidarny rozwój wiedzy

Jedną z form solidarnego rozwoju wiedzy, jako metody powiększania dobrostanu społecznego, jest subsydiarne wsparcie państwa dla samokształcenia w rodzinie. Dla zasady, która powinna się stać kluczową kompetencją społeczną łacińskiej Europy.

Polityczne uznanie samokształcenia w rodzinie za kluczową kompetencję uczenia się przez całe życie, pozwoli na jej subsydiarne wsparcie przez szkoły i inne instytucji kultury narodowej. Powstawać też będą nowe instytucje, ułatwiające wprowadzanie do cyfrowo otwartych zasobów wiedzy, treści istotne dla prowadzenia zajęć w różnych przedmiotach domowej edukacji.

Powiększanie zasobów wiedzy dla potrzeb domowej edukacji historycznej, odbywać się będzie dzięki przekazywaniu do domeny publicznej (repozytoriów) powstających prywatnie wspomnień i innych materiałów, odpowiednio do narodowych aspiracji i obyczajów. Pierwsze propozycje takich standardów i odpowiadających im instytucji przedstawiają uczestnicy konferencji Gromadzkie Repozytoria Pamięci odbywających się od trzech lat w Krakowskim Bieżanowie.

Pedagog to brzmi dumnie

Aby cyfrowe zasoby Internetu stawały się składnikami bogactwa narodowego, nie wystarcza geniusz ich twórców czy kapitał promotorów, przede wszystkim konieczna jest użyteczności w zaspokajaniu praktycznych potrzeb. Dlatego jako główny cel wprowadzania do domeny publicznej wspomnień czy innych informacji, od pierwszej Bieżanowskiej Konferencji omawiamy formy ich praktycznego wykorzystywanie dla samokształcenia, a konkretniej dla samokształcenia w rodzinie.

Bez tego organicznego fundamentu kultury narodowej, dla tego wyrazu ludzkiego wymiaru solidarności międzypokoleniowej, powiększanie cyfrowych zasobów wiedzy może się obrócić przeciwko prywatności i wolności. Które to zagrożenie przedstawiłem w kilku wcześniejszych tekstach o cyfrowej homogenizacji gospodarowania, przeciwstawiając temu zagrożeniu w tekście „Pedagog to brzmi dumnie”, potencjał dziadków jako najpewniejszego materiału dla prowadzenia rodzinnych zajęć domowej edukacji historycznej .

Wraz z doskonaleniem praktyk, samokształcenie w rodzinie powinno się oprzeć na kanonie edukacji szkolnej, uzupełnianej zasobami instytucji specjalistycznej edukacji pozaszkolnej. Niestety tsunami C-19 wstrzymało wprowadzanie do praktyki gminy Kraków propozycji powiązań opieki nad osobami starszymi z międzypokoleniową edukacją artystyczną i sportową, które omawialiśmy na drugiej i trzeciej Bieżanowskiej Konferencji.

Czwarta Konferencja Bieżanowska

Na kolejnej Konferencji podejmiemy zagadnienie uczestnictwa dziadków w domowej edukacji historycznej, na dobry początek koncentrując się na pamięci roli Kościoła Katolickiego w drodze do Trzeciej Niepodległości. Zagadnienia opisywanego wprawdzie w licznych pracach badawczych, ale wciąż nie znajdującego właściwego miejsca w politykach historycznych, czy w twórczości artystycznej, dlatego umykającego z naszej pamięci i tożsamości.

Uzupełniając zatem ten deficyt, zamierzamy społecznie zachęcać rodaków do prezentowania swoich przemyśleń czy doświadczeń w Konkursie na najlepszy konspekt zajęć domowej edukacji historycznej „Autorytet Kościoła Katolickiego w drodze do Trzeciej Niepodległości”. Konkursie wspierającym rozwój zasobów edukacyjnych zasadą solidarnego rozwoju wiedzy, tym razem pomiędzy nestorami podejmującymi role domowych pedagogów.

Ponieważ skuteczność takiego Konkursu wymagać będzie sfinansowania wydatków w kwocie ok 75 tys. zł, na Konferencji chcemy przedstawić trzy alternatywne formy otwartego pozyskania takich środków. Nazywamy je „planami B”, pozostawiając podstawowy wymiar prowadzenia narodowej strategii edukacyjnej instytucjom politycznym odpowiadającym za przedszkola, szkoły, muzea, domu kultury czy biblioteki.

Trzy plany B

Pierwszym z planowanych scenariuszy uzyskania 75 tys. zł jest złożenie wniosku do Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego. Drugim, jest przekazanie bezpośredniej petycji do Instytutu Pamięci Narodowej o zawiązanie partnerstwa społeczno – publiczne dla realizacji Konkursu. Trzecim rozważanym jest otwarta zbiórka publiczna poprzez platformę internetową.

Podjęliśmy już pierwsze kroki na każdej z tych ścieżek. Zamierzamy je przedstawić i omówić na tegorocznej Konferencji (Bieżanów, 28 listopada 2020).

Osoby zainteresowane naszą pracą i chętne do jej wsparcia, zapraszam do bezpośredniego kontaktu ze mną lub ze Stowarzyszeniem Rodzin Katolickich Eden w Bieżanowie.

Bezpośrednim organizatorem Konferencji.

________________

Zdjęcie wprowadzające z portalu radiomaryja.pl .

 

88 odsłon  (brak ocen)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora

podobna tematyka

Andrzej.Madej
Rycerze ekonomii (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Hucpa na sterydach lichwy międzypokoleniowej (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Obok centralnego sterowania (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Cyfrowa humanizacja demokracji (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Cyfrowa humanizacja gospodarowania (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Nie ma wolności bez solidarności. (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Laboratorium solidarności (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Piramida wartości (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Międzypokoleniowa humanizacja gospodarowania (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Cyfrowa humanizacja samorządu (Gospodarka, ekonomia)

© niepodległy.pl 2019-2020   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑