słowa kluczowe: elektroniczne usługi puliczne, internet ludzi, internet rzeczy, narodowa samorządność edukacyjna, solidarny rozwój wiedzy.
Gospodarka, ekonomia2020.08.11 17:56 17:57

Hucpa na sterydach lichwy międzypokoleniowej

   
 

Mamy jeszcze pięc minut na rozpoczęcie cyfrowej humanizacji gospodarowania.


 

Stróże godności panny Margot

Zasmucająca konsekwencja głównego nurtu komercyjnych mediów i opozycyjnych polityków, w obronie swawoli Michała Sz. destruującego kulturę życia publicznego, stawia nas przed pytaniem o źródła tej współpracy. Współpracy niszczącej wartości na których oparte są w naszej cywilizacji tożsamość narodowa i prawa obywatelski

Najczęściej na przyczynę tej współpracy wskazywana jest diaboliczna skuteczność ugrupowań post marksistowskich, które próbują wykorzystywać instytucje publiczne dla kolektywizacji życia społecznego i centralnego sterowania zasobami. Sterowania nowym zhomogenizowanym społeczeństwem świata NWO, rozkwitającym na zgliszczach cywilizacji łacińskiej.

Takie europocentryczne podejście pomija jednak fakt amerykańskiego przewodnictwo w cyfrowej rewolucji, której mniej lub bardziej przypadkowym ale głównym efektem, jest obniżanie znaczenia kapitału w rozwoju gospodarki, na rzecz podnoszenia znaczenia wiedzy. Efekt amerykańskiego przewodnictwa wypracowanego w epoce produktywności i konsumeryzmu, które w wymiarze zarządzania ekonomią wyraża siła kapitałów Wall Street a w wymiarze zarządzana kulturą wyraża siła emocji Hollywoodu.

Sojusz kapitału, emocji i biurokracji

W ostatniej fazie rozwoju dominującej od kilku wieków ekonomii pragnień, próbuje ona podtrzymać przewagę kapitału nad wiedzą w naszym gospodarowaniu, wprowadzając ludzi i narody w spirale lichwy międzypokoleniowej promocją egoizmów jako natury sukcesu życiowego. Ten cel politycznego sojuszu Hollywood i Wall Street uzyskuje w Europie wsparcie Brukselskiej biurokracji, odnajdującej w administrowaniu lichwą międzypokoleniową, trwałą polityczną podstawę do centralnego zarządzania społecznymi segmentacjami, segregacjami i wykluczaniem.

I to umownie określane jako Bruksela centrum panowania politycznego, staje się obecnie bezpośrednim punktem odniesienia dla komercyjnych mediów i opozycyjnych polityków w tęczowej krucjacie przeciwko Polskiej kulturze. Staje się sterydowym wzmocnieniem dla mniej lub bardziej żałosnej walki z normalnością w Kraju nad Wisłą.

Trans oceaniczny sojusz epigonów ekonomii pragnień z politycznie wyalienowaną brukselską klasą panującą, nie tylko coraz bardziej determinuje narodowe kierunki komercyjnego rozwoju wiedzy, programy polityk zorientowanych na interesy kapitału, cenzurę językową scentralizowanych mediów głównego nurtu, ale i dominuje wyobraźnię polityczną młodzieży, wykorzenianej poprzez cyfrową dynamikę kultury z pamięci i tożsamości. Co staje się szczególnie groźne wobec łatwości wykorzystywania tradycyjnych instytucji demokracji, do kierunkowania cyfrowych spirali politycznego wykluczania na destruowanie życia publicznego.

Humanizacja gospodarowania

Dzięki dość przypadkowemu wyborczemu zatrzymaniu spirali politycznego wykluczania wartości narodowych, Polska uzyskała obecnie trzy lata na wprowadzenie do życia publicznego takich instrumentów i instytucji, które pomogą w humanizacji gospodarowania. I przekonania młodzieży do szukania dobrobytu swoich rodzin i wspólnot samorządowych, nie w pożądliwościach ekonomii pragnień, tylko w wartościach ekonomii potrzeb.

Potrzeba takiej zmiany w języku i etyce gospodarowania została dostrzeżona przez tytanów lubelskiej szkoły personalizmu, którzy już pół wieku temu wskazali na znaczenie pracy w gospodarce opartej na wiedzy i postawili postulat wprowadzenia praco-dzielności do kanonu cnót kardynalnych cywilizacji łacińskiej. Niestety, ten kierunek refleksji jest obecnie pomijany przez akademickie elity społecznej nauki kościoła, szukające intelektualnego natchnienia w mitologii społecznej odpowiedzialności biznesu.

Tymczasem, wracając do konkretnych możliwości powszechnego i sprawiedliwego podnoszenia dobrostanu gospodarstw domowych dzięki zastępowaniu opartej na kapitale pracy komercyjnej, opartą na wiedzy pracą solidarną, rozwój cyfrowych narzędzi i technologii powinien nam przynosić więcej satysfakcji z godnego inwestowania niż z chciwego konsumowania.

Co powinno być szczególnie widoczne w bezpiecznym i efektywnym gospodarowaniu cyfrowymi zasobami wiedzy medycznej, o czym pisałem przedstawiając znaczenie Centrum rozwoju kompetencji medycznych, czekającego na wprowadzenie do narodowego systemu ochrony zdrowia.

 

231 odsłon średnio 5 (1 głos)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: Hucpa na sterydach lichwy międzypokoleniowej 
miarka, 2020.08.11 o 23:30
Czasami piszesz w dużej zgodności z tym co myślę, czasami mam wątpliwości, ale w tej notce to popędziłeś do przodu. Gratulacje.
Właśnie wróciłem do domu a przed wyjściem zapisałem sobie parę zdań pod narzucająca się notkę. Wracam, a widzę że byłeś pierwszy z tym tematem. Oczywiście z innymi akcentami.
Może dołączę te swoje zapiski, a później pomyślimy o jakiejś syntezie:

"Czym się różnią globaliści od syjonistów?
Są dwie sprawy.
1. Globalizm, a syjonizm. Globaliści to związek USA i Chin. Syjoniści to związek USA i Rosji. Za sprawą Trumpa (jego odpowiednikiem w Polsce jest Duda) mamy to co mamy, czyli to oni są na czele.
2. Personalizm a kolektywizm. Personaliści to inaczej indywidualiści. Z nimi łączą się i korporacje prywatne, i faszyzm. Kolektywiści to inaczej komuniści. Z nimi łączy się nadbudowa i przepaść między nadbudową (to w praktyce ci najbogatsi) a bazą (to cała zniewolona reszta ludzkości - przez tą "nadbudowę"). Kolektywiści tak samo jak personaliści aspirują do sprawowania swojej władzy z pozycji korporacji prywatnych i chcą jak faszyści stanowić prawa odgórnie oraz wymuszają ich respektowanie przemocą i terrorem aparatu państwa, oraz wymuszeniami przez powszechne braki, niedostatki tego co konieczne i długi. Różnica jest w tym że w kolektywiźmie nie ma sprawiedliwości wraz z odpowiedzialnością i zdrowymi relacjami społecznymi, a w indywidualiźmie nie ma moralności wraz z życiem. Oczywiście na początku sąąąą, tylko zaraz zaczynają się manipulacje medialno-"polityczne" straszenia, ogłupiania i obiecanki cacanki a głupiemu radość - zawsze z perspektywą depopulacji.
To się łączy i korporacje indywidualistyczne (w sensie decydenckim motywowanym "własnością prywatną") to syjoniści, a kolektywistyczne (są podobne, tylko sposób podejmowania decyzji mają taki, że nie idzie ich za ich zbrodnie stawiać przed niezależnym od władz i sprawiedliwym sądem) - to globaliści. Dodać trzeba że wielkie fundacje typu Rockefellerów czy Gatesów zaliczają się do kolektywistycznych) - to globaliści. Ich główną cechą jest zbrodniczość bezkarna - bo "z definicji" mają skorumpowane oficjalne sądownictwo (i nie tylko).
Amerykańskie Deep State to globaliści. Najbardziej nam tu dziś znane nazwiska to Gates i Soros.
Globaliści to nie tylko komuniści, ale i biurokraci. W tym sensie wielce aktywną rolę odgrywa UE (Spinelli, marsz przez instytucje, LGBT("Europa ma śmierdzieć"), wasalizm wobec korporacji prywatnych, fasada pozornej demokracji i decyzji kolektywnych (jakoby kolektywny Parlament Europejski i faktycznie kolektywna Komisja Europejska, bez żadnych struktur demokratycznych, odpowiedzialności i moralności). Biurokraci UE mają i aspiracje bycia biurokracją w faszystowskim, planowanym, globalistycznym NWO.
Przeciwieństwem dla globalistyczno-komunistycznej biurokracji jest indywidualistyczna hierarchia osobowa ustalona według zdolności szkodzenia normalnym, dobrym i prożyciowym, a pożerania słabszych i po ludzku wrażliwych".

Cyfryzacja - o ile połączona z logiką i rozumem, mądrością i dalekowzrocznie, prożyciowo i po ludzku rozumianą konsekwencją ma szansę wybić się na zwycięską "trzecią drogę".
Cała ta "Twoja" (z godną podziwu konsekwencją prezentowana) cyfrowa konsekwencja to wielka sprawa, bo jest w stanie dać odpór patologicznie rozumianym emocjom (one są zdolne wkraczać w stan nademocjonalizmu na tyle silny że wyłączający uczucia i rozum), a więc i manipulacjom mediów i niby-polityków (prawdziwy polityk zawsze jest odpowiedzialny, i to najpierw o dobro wspólne narodu którego państwo jest własnością niezbywalna i niepodzielna jako jego (w sensie międzypokoleniowym). - Dalej zabiega on o dobro wspólne (narodu którego państwo jest), oraz jest moralnym moralnością tego narodu, którego to państwo jest, ze związaniem się z jego życiem, z wiązaniem z nim swojego i swoich bliskich życia - pozostając najzupełniej lojalny względem tego narodu.
Rozwijam tu ten temat bo zawsze w praktyce sprawowania władzy państwowej mieliśmy do czynienia z dopuszczaniem do niej cudzoziemców, i to jeszcze nie jest takie złe. Tragedią jest jednak gdy stają się nielojalni.
A o lojalność są zdolne zadbać tylko zdrowe moralnie siły narodu którego jest to państwo.
Tymczasem i syjoniści i globaliści, a z drugiej strony i indywidualiści i kolektywiści chcą zwalczać narody.
Wiadomo - pierwszą cechą psychopaty jest dążenie do władzy nad innymi, a rodzina, naród i człowieczeństwo widzą im się jako władza konkurencyjna.
I tu się najbardziej nam trzeba skupić żeby jednak narody, a za nimi i rodziny, a za nimi i ich i swoje człowieczeństwo obronić.
Nadto cyfryzacja nigdy nie będzie po stronie kłamstwa ani niesprawiedliwości, wynaturzenia, niemoralności i odczłowieczenia.
Cyfryzacja zawsze będzie nasza, tak jak prawda i logika są nasze. Trzeba więc bronić i cyfryzację.

No to do dzieła. Czekam na propozycje syntezy...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Hucpa na sterydach lichwy międzypokoleniowej   
Andrzej.Madej, 2020.08.12 o 10:16
Dzięki za opinię i wyzwanie.

Podejmuję, bo mamy w Krakowie kilka osób skłonnych do wprowadzania rozważanych spraw w konkret. Krakowska Agora Zdrowia jest jednym z nich (najważniejszym).
Rozumiem, że z jedną z form współpracy może być jakaś bezpośrednia "seminaryjna" konfrontacja z pomocą jakiejś cyfrowej platformy.

Dla ciągu dalszego muszę zobaczyć Twoją strukturę problemów w jakąś "mapę myśli" czyli Canvas lub coś takiego. Jeżeli Ty tego nie zrobisz to ja to wstępnie zarysuję - ale to kilka dni (1-3).

Pozdrawiam
AM
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Hucpa na sterydach lichwy międzypokoleniowej   
Andrzej.Madej, 2020.08.13 o 06:27
Jest kilka zagadnień wątpliwych, których rozwiązanie łatwiej by nam było znaleźć w relacji bezpośredniej.

Przesłałem swojego maila przez PW NEonu24.
Czekam na kontakt.
AM
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Hucpa na sterydach lichwy międzypokoleniowej 
miarka, 2020.08.13 o 17:18
Niestety ale jest problem, bo dłuższy czas nie piszę i zapomniałem hasło. Muszę najpierw go odzyskać.
PS
Niestety jest dalej problem, bo automat pisze że wyśle nowe hasło na pocztę na którą się rejestrowałem, a ona już nie istnieje. Zanim przestałem pisać zmieniłem pocztę. Informowałem o tym administrację, podałem nowy e-mail, a oni znów chcą starej poczty...
Może będąc tam, wypytasz najpierw w moim imieniu administrację jak mam teraz odzyskać hasło. Powinni znaleźć korespondencję moją do nich i poprawić w automacie. Jak nie wystarczy to spytać jak mam podać numer nowej poczty? Jako dowód że to ja możesz podać tą korespondencję.

Jakby się tam całkiem zacięło to mamy jeszcze administrację naszego portalu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Hucpa na sterydach lichwy międzypokoleniowej   
Andrzej.Madej, 2020.08.13 o 18:49
To może prościej nawiązać kontakt przez Fb ??? +www.facebook.com
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Hucpa na sterydach lichwy międzypokoleniowej 
miarka, 2020.08.13 o 23:05
Nie, z fb nie mam nic wspólnego. Inne numery też pozapominałem.
Tak w ogóle to miałem zapisane, ale w komputerze który mi się uszkodził :-(
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  

podobna tematyka

Andrzej.Madej
Byłem w papieskiej służbie (Polska)
Andrzej.Madej
Cyfrowa infrastruktura obywatelstwa (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Rycerze ekonomii (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Obok centralnego sterowania (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Cyfrowa humanizacja demokracji (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Cyfrowa humanizacja gospodarowania (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Nie ma wolności bez solidarności. (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Laboratorium solidarności (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Piramida wartości (Gospodarka, ekonomia)
Andrzej.Madej
Międzypokoleniowa humanizacja gospodarowania (Gospodarka, ekonomia)

© niepodległy.pl 2019-2020   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑