słowa kluczowe: blogi, media, media zależne, pranie mózgów.
Polska2019.07.21 15:15

Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli

 
 
Od dawna słychać hasło „polonizacji polskojęzycznych mediów”, hasło to chwytliwe, tyle, że mało kto się nad jego znaczeniem zastanowił. Bo co znaczy „polskie media”?
 

Cóż dziś mamy, mamy media usłużne dla dwóch największych partii, PO-PiS, mamy media polskojęzyczne realizujące w języku polskim cele mocodawców, których centrale daleko poza granicami Polski się znajdują. Tu mamy np. TVN, gdy padł pomysł ograniczenia ich działalności, szybko pojawiła się reakcja ambasador USA i dziś rządzący PiS będący przedstawicielem interesów Izraela i USA na Polskę szybko z pomysłu zrezygnował. Z drugiej strony mamy zakonną korporację multi-medialną redemptorystów, której „prowincja” osadziła swą medialną działalność w Polsce, w Toruniu, prowadzącą działalność medialną w różnej formie w prawie 100 krajach na świecie. Pod przykrywką katolicyzmu realizują propagandę polityczną, swoimi ludźmi obsadzając listy wyborcze, a ludzie ci po uzyskaniu stanowiska pieniędzmi polskiego podatnika zapewniają finansowanie rozwoju kolejnych inwestycji tej korporacji. (Z. Ziobro, J. Szyszko, P. Gliński i wielu innych, dotacjami, zleceniami „dzieło” to wspierając).

Media państwowe, zdawałoby się narodowe, bo z naszych podatków głownie utrzymywane, pod kontrolą sądowo skazanego kłamcy J.Kurskiego sięgnęło poziomu telewizji za czasu Urbana. Tylko mundurów prowadzącym dziennik (Wiadomości) brakuje. W ocenie niezależnych instytutów badawczych, w tym Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie to tuba propagandowa partii rządzącej daleka od mediów pro polskich. Raport* zarzuca m.in. obniżony współczynnik obiektywizmu, przewagę jednej opcji politycznej, łączenie informacji z komentarzami co ma widzowi narzucić „odpowiednią” interpretację podanych faktów. Są to praktyki bardzo karygodne, bo w ten sposób dokonuje się tzw. „pranie mózgów” u widzów.

W Polsce nie ma mediów narodowych, nie ma mediów Polskich, gdzie wyrażana byłaby myśl Polska, polski interes. Każde medium o dużym zasięgu to tylko pralnia umysłów Polaków, mająca na celu promowanie jednej z opcji politycznych i ośmieszanie opcji przeciwnych.

Cóż zostało Polakom?

Dziś sytuacja przypomina czasy końca rozbiorów Polski, gdzie mieliśmy koncepcje odbudowy kraju w oparciu o jednego z zaborców, Austrię, Prusy, Rosję. Dziś mamy PO uległe korporacjom i politykom Europy Zachodniej i PiS budujące pozycję Polski jako reprezentant interesu Izraela i USA. Przykładów na to można podać wiele.

Tak więc dziś jedynym miejscem gdzie Polacy mogą wyrazić swoją wolną myśl są portale blogerskie. Z pewnością również część z nich opanowywanych jest przez „politruków” lub „pożytecznych idiotów” poszczególnych partii, lub ich administratorzy są propagatorami linii PR danej partii, promując wyłącznie teksty i autorów przemycających propagandę danej partii ale cennym jest każdy portal na którym można w sposób kulturalny wymienić poglądy, argumenty, na dany temat, również polityczny.

Dlatego też cieszy każdy portal na którym Polacy mogą wyrazić swego wolnego ducha myśli polskiej, bez względu na to, jaką opcję polityczną wybierają.

 

970 odsłon średnio 4,2 (5 głosów)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
HADES, 2019.07.21 o 15:45
Zawiszo zabrakło w końcówce jednego arcy ważnego zdania:

"I z tą właśnie myślą/wizją powstał portal na którym obecnie się znajdujemy i który to spełnia absolutnie wszystkie przesłanki określające go portalem czysto pro POLSKIM"

Coś w tym stylu - jam nie pisarz tylko zadymiarz ;)) . Można też dodać: JAKO JEDYNY
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 15:49
Nie zgadzam się z oceną multi-medialnej działalności redemptorystów.

To co przedstawiłeś, jest nie tylko uproszczone, ale wręcz nieprawdziwe. W szczególności to zdanie razi fałszem zawartej w nim oceny:

"Pod przykrywką katolicyzmu realizują propagandę polityczną, swoimi ludźmi obsadzając listy wyborcze, a ludzie ci po uzyskaniu stanowiska pieniędzmi polskiego podatnika zapewniają finansowanie rozwoju kolejnych inwestycji tej korporacji".

Po pierwsze, redemptoryści mają faktycznie dość wyraźne sympatie polityczne, z którymi nie każdy musi się zgodzić, ale nie robią tego, ani w celu komercyjnym, jak napisałeś, ani - tym bardziej - "pod przykrywką katolicyzmu". Po prostu, jako polscy obywatele wyrażają swoje opinie, bo mają do tego prawo.

Z wieloma zresztą działaniami władzy się nie zgadzają, i otwarcie, choć w sposób grzeczny, tą krytykę prezentują.

Poniższe zdanie też jest przesadne;

"W Polsce nie ma mediów narodowych, nie ma mediów Polskich, gdzie wyrażana byłaby myśl Polska, polski interes".

To naprawdę nie jest słuszne. Jest prasa katolicka, jest "Warszawska Gazeta", która dociera już nawet do 250 tys. czytelników. W mediach tych jest wyrażany polski interes. Chciałoby się jeszcze więcej i lepiej, ale mówić, że w Polsce nie ma mediów polskich, które by realizowały polski interes narodowy, to gruba przesada.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
HADES, 2019.07.21 o 16:28
"Jest prasa Katolicka"
Tak. Polski katolicyzm a w zasadzie jego przedstawiciele tak się mają do proPolskości i niepartyjności jak do świni siodło - jedno nie pasuje do drugiego

Ale faktem jest że nie powinno się łączyć Redemptorystów ze zwykłym BIZNESMENEM RYDZYKIEM który jedynie pokazuje się publicznie w "odzieży firmowej" - to ten szczegół jest wielką wstępną zmyłką
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 17:50
Mam inne zdanie i proszę o uszanowanie go. Epitety są zbędne, w szczególnosci dlatego, że są nieuzasadnione.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
HADES, 2019.07.21 o 18:18
Rebeliantka: "Mam inne zdanie i proszę o uszanowanie go"

W pierwszej kolejności powinni się do tego stosować sekciarze Watykańscy, oraz wyznawcy czy też wierzący z Mitologię Żydowską potocznie zwaną biblią - a dopiero później oczekiwać że zadziała to w drugą stronę

Dopóki jest bezczelna, natarczywa i zakłamana Watykańska propaganda - dopóty są ludzie którzy ją wytykają i obalają - co jest wręcz śmiesznie łatwym zadaniem
I w końcu oraz na szczęście jest takich ludzi coraz więcej w wyniku czego siła wojsk/wyznawców Watykańskiego okupanta słabnie - i tak trzymać - a kiedyś choć pod tym względem będzie normalnie
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 18:21
Z przykrością stwierdzam, że albo nic nie wiesz o KK, albo jesteś uprzedzony. Albo... sam jesteś sekciarzem. Twoja wypowiedź, to same wykrzykniki, a nie argumenty.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
HADES, 2019.07.21 o 20:38
Wręcz przeciwnie z całą pewnością nie ja jestem SEKCIARZEM
O KK a właściwie o Kościele watykańskim wiem wystarczająco dużo obrzydliwych i haniebnych rzeczy aby wiedzieć czym ta organizacja korporacyjna nastawiona tylko na zyski materialne jest
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 21:15
Kościół jest zainteresowany przede wszystkim zbawieniem ludzi. Przestępstwa lub nadużycia pojedynczych osób nie stanowią o Kościele.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Ikulalibal, 2019.07.21 o 18:24
Skoro można "inne zdanie" ukształtować wbrew faktom i wbrew historycznym wydarzeniom to już trudno, ale żeby jeszcze oczekiwać dla takiego "innego zdania" szacunku to już za nadto.
Fakt istnienia "prasy katolickiej" jest mało krzepiący i niczego nie gwarantuje chyba że klęskę.
Kościół nie zdał egzaminu z obrony naszych obywatelskich i narodowych interesów.Przypominam że ci którzy są dziś symbolem przeniewierstwa,narodowej zdrady i antypolskiej nadgorliwości,wyrośli dzięki kurateli jaką rozpostarł nad nimi Kościół.
Przecież te Michniki, Kuronie i inna swołocz zanim dali się nam we znaki, działali (protestowali,głodowali,manifestowali) w przykościelnych salkach. +oko.press
Przecież to są szeroko znane fakty więc nie należy traktować nas jak pozbawionych pamięci bydląt.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 18:50
Proponuję odpowiedzieć na 2 pytania:
Które instytucje sprawdziły się w Polsce lepiej niż Kościół?
Jak wyglądałaby Polska, gdyby nie było Kościoła? Jakim systemem wartości kierowaliby się ludzie?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Ikulalibal, 2019.07.21 o 19:09
Jak wyglądałaby Polska, gdyby nie było Kościoła?
Jak Czechy? w których pozycja Kościoła była i jest tradycyjnie słabiutka.No więc żyli sobie ci Czesi bez kreowanego przez Kościół systemu wartości i z tego co wiem nie stali się kanibalami.Ponoć to całkiem normalni ludzie niczym nie odróżniający się od reszty Europejczyków.
Które instytucje sprawdziły się w Polsce lepiej niż Kościół? wiele jest takich instytucji.Np związek wędkarstwa albo czerwony krzyż które w czasach słusznie minionych wprawdzie nie zasłynęły z głośnych anty ustrojowych gestów ale przynajmniej nie przyłożyły ręki do tego aby oddać nas sforze michników czy innych gieremków.

PS
dobrze od czasu do czasu wspomnieć stare dzieje +www.polityka.pl
" (...) Na tej fali 20 maja 1976 r. w Pałacu Prymasowskim pojawiło się dwóch niecodziennych gości: Jacek Kuroń i Adam Michnik. Dawnych więźniów politycznych, znanych z lewicowych poglądów i dystansu do Kościoła, przyjął kardynał Stefan Wyszyński.

Audiencja Kuronia i Michnika u prymasa była znakiem szacunku dla postawy nonkonformistycznej. Wyszyński widział w niej wsparcie wysiłków osamotnionego dotąd Kościoła. Kolejnym przejawem tej postawy był list otwarty prof. Edwarda Lipińskiego do ówczesnego I sekretarza PZPR, Edwarda Gierka, który przynieśli opozycjoniści. Prymas przyjął go z aprobatą, oceniając, że jest to głos uczciwej inteligencji. Dobrze wiedzieć, że taka jest jeszcze w Polsce – powiedział.(...)"
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Markus, 2019.07.21 o 20:25
Przepraszam ale czy możesz mi odpowiedzieć gdzie pierwszą wizytę jko redaktor Gazety Wyborczej złożył Adam Michnik?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Ikulalibal, 2019.07.21 o 21:08
Takich detali to już nie pamiętam.A może to efekt tego że bardzo nie lubię wracać pamięcią do tamtego okresu.Ciemno mi się robi przed oczami jak sobie uświadomię że ta zgraja miała moje pełne zaufanie.
Michnik faktycznie był dla mnie uosobieniem wolności prasy.Nawet nie dlatego że doskwierała mi PRL-owska prasa bo ona nie leżała w kręgu moich zainteresowań ale dlatego że tak pozytywny pijar miał Michnik.Wszystko to co wówczas miało (jak się teraz okazuje niesłusznie) status "medium niezależnego" a więc prasa solidarnościowa,wolna europa i inni,wszyscy mówili wyłącznie o Michniku i wyłacznie w superlatywach.Wszyscy oni mnie oszukali i dlatego nigdy już nie uwierzę żadnej sile która choćby najcieńszą nitką związana była kiedykolwiek z inkryminowanymi osobistościami.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Markus, 2019.07.22 o 08:49
Pierwszą wizytę Michnik złożył w Moskwie zaraz po tym do GW szerokim strumieniem polała się farba drukarska, bele papieru i zezwolenia na używanie maszyn drukarskich będących w dyspozycji Trybuny Ludu. Nie oceniam - podaję tylko fakty.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Ikulalibal, 2019.07.22 o 10:20
"Moskwa" podobnie jak "Kreml" to dość szerokie pojęcie dlatego zawsze trzeba uściślać w której "kremlowskiej wieży" złożył wizytę.
Z każdą z "kremlowskich wież" związane są określone stronnictwa a co za tym idzie konkretne nazwiska.
W przypadku Michnika,w ciemno,bez wertowania archiwów portali informacyjnych,"zgadnę":był u Aleksandra Jakowlewa.
Niedawno zidentyfikowanego jako agenta CIA (czytaj Mossadu)
+newsland.com
Ci których pan miał (niesłusznie z resztą)na myśli, już nie żyli.To znaczy w sensie biologicznym jeszcze żyli ale śmierć pisana mi była w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.Tak jak dajmy na to jedyny świadek słynnych rozmów na Malcie marszałek Achromiejew.Zapomniał że ma przecież pistolet więc wieszał się aż czterokrotnie ale za każdym razem spadał co opisał w liście pożegnalnym.Oczywiście na maszynie.Musiał jakoś wyjaśnić fakt że na jego ciele nie było "żywego miejsca". +pl.wikipedia.org
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Markus, 2019.07.22 o 10:54
Mały błąd. Teoria Frakcji w ZSRR i później Rosji to głównie czasy Jelcyna. Czy to logiczne by podejrzewać Adasia o to że pojechał do Moskwy by spotkać się z Mosadem i CiA ......Trochę błędny kierunek. No jeszcze gdyby Michnik był tym który miał misia w paszporcie ale on i za komuny często jeździł na zachód. Pragnę też przypomnieć że Adaś miał wybitne układy rodzinne które powodowały że z diasporą żydowską miał dość kontaktu. Po drugie piszesz że przywódcy byli martwi? Cóż Gorbaczow twardo trzymał się jeszcze dwa lata. Z resztą nawet gdyby był politycznym trupem to jednak takie instytucje jak GRU i KGB nadal prężnie działały. Błąd kierunku!!! Michnik nie pojechał negocjować lub spotykać się. On tam pojechał po gwarancje i z prośbą. Jeśli uważasz że już wtedy Michnik był dla kogoś w Moskwie partnerem to przypomnij sobie datę wyjścia jednostek radzieckich z Polski. Powiedzmy to wprost - dzięki koligacjom i własnej postawie Michnik był chyba jedynym który mógł w Moskwie o coś prosić.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Ikulalibal, 2019.07.22 o 11:07
Ja nie zajmuję się teoriami bo interesują mnie wyłącznie fakty.
Zaś o "prężnej działalności KGB" pod kierownictwem Flenkenszteina (za wikipedyczną notką biograficzną Флекенштейн +ru.wikipedia.org )należy coś poczytać lub może posłuchać.Mogę polecić w miarę sprawnych analityków.Albowiem wszystko jest lepsze od trwania w przesądzie.
Więc jeśli już ktoś z naszej dwójki popełnia "błąd w kierunku" to raczej nie ja.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Markus, 2019.07.22 o 11:50
Mówisz że zajmujesz się faktami a nie teoriami. Piszesz cyt. "kierownictwem Flenkenszteina" i tu w ramach faktów trzeba się domyślać że masz na myśli Андропов, Юрий Владимирович czyli Andropowa który umarł 9 lutego 1984. Co on ma do wizyty Michnika w 1989 roku tylko Ty wiesz. W latach o których piszę władzę na Kremlu sprawował Gorbaczow a szefem KGB był Владимир Александрович Крючков czyli Władimir Kriuczkow który był na tyle sprawny że w strukturach utrzymał się 40 lat. Na dodatek był jednym z największych przeciwników Jelcyna. W swojej karierze był w GRU a od 1967 roku zasiadał w kierownictwie KGB. No ale to co mnie najbardziej interesuje to to jak się Tobie uda w to wpleść Andropowa :D
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Ikulalibal, 2019.07.22 o 15:55
"No ale to co mnie najbardziej interesuje to to jak się Tobie uda w to wpleść Andropowa :D "

Jak? a najprościej pod słońcem.Od kiedy w 1969 z inicjatywy Andropowa po zażartej walce z Susłowem udało się w końcu utworzyć Piąty Oddział KGB +ru.wikipedia.org partia komunistyczna utraciła władzę.Co ważne i godne podkreślenia;nie utraciła władzy na rzecz KGB ale na rzecz Piątego Oddziału KGB.Od tamtego czasu o wszystkim decydował Andropow działający rzecz jasna poprzez zaufanych urzędników.Między nami mówiąc działa do dziś.Uśmiałby się pan wiedząc że nawet "projekt dysydent" opracowany był w gabinetach Piątego Oddziału.Na przykład działalność Sołżenicyna,łącznie z ukrywaniem się na daczy muzykanta Rostropowicza i przemytem maszynopisu Gułagu za granicę,pilotował osobiście Andropow.Odkrył to w ramach (prywatnego śledztwa) ówczesny szew MSW i w tajnej notatce zaalarmował KC.Niestety w tym czasie partia już nie posiadała żadnych kompetencji w kwestiach tropienia ideologicznej dywersji.A minister wraz z żoną popełnili samobójstwo.
Kruczkowem niech pan sobie wogóle nie zawraca głowy bo to " w wielkim jajku małe żółtko".Właściwy kierunek to :Otto Kuusinen -"sprawa leningradzka" -Andropow - długo,długo nic -Jakowlew -długo długo nic - Gorbaczow.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 21:26
Związek wędkarstwa jako instytucja kulturotwórcza, daj spokój, to dziecinne.

A Czechy? Wiesz kiedy były najbardziej znaczącym państwem?
Początki państwowości czeskiej sięgają IX wieku, kiedy księstwa czeskie zostały zjednoczone przez Przemyślidów, panujących do 1306 r. W 1019 r. Brzetysław I zjednoczył Czechy i Morawy, a w 1085 r. Wratysław II został koronowany na króla. Wtedy też Czechy weszły w skład Świętego Cesarstwa Rzymskiego. W latach 1310–1437 na tronie zasiadali Luksemburgowie. Za czasów Karola IV Czechy, a przede wszystkim Praga, stały się centrum Świętego Cesarstwa Rzymskiego przeżywając swój największy rozkwit. Reformatorska działalność husytów wywołała wojny religijne z katolikami, które doprowadziły do spadku znaczenia Czech.

Potem na tronie zasiadali Habsburgowie, którzy wprowadzili rządy absolutystyczne. Po bitwie białogórskiej w 1620 r. rozpoczął się proces rekatolicyzacji i germanizacji kraju. W 1804 r. Czechy stały się częścią Cesarstwa Austriackiego i później Austro-Węgier, więc znowu były w orbicie religii katolickiej. To jest absolutnie nieuprawniony pogląd, że chrześcijaństwo nie ukształtowało ich systemu wartości.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Ikulalibal, 2019.07.21 o 21:48
Nie ma powodu dawać mi nawet najbardziej skróconych kursów historii bo ja ją znam.I może dlatego moje stwierdzenie dotyczyło nie wartosci chrześcijańskich a "wartości kreowanych przez Kościół".
W wojnie trzydziestoletniej Czesi opowiedzieli się po stronie "protestantów" i kiedy ostatecznie przegrali (tracąc całą swą elitę) dostali się pod panowanie katolickich Habsburgów.Od tego to czasu czyli połowy XVII w niechętny stosunek do Kościoła Katolickiego był nijako patriotycznym obowiązkiem Czecha.Zaistniała taka sytuacja że oficjalne instytuty państwa były (i są) pro a naród kontra. Zupełnie odwrotnie niż u nas.Dzisiejsza realność pokazuje że Czesi wyszli na na tym dobrze czego niestety my nie możemy o sobie powiedzieć powiedzieć .
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Astra - Anna Słupianek, 2019.07.21 o 22:00
Na czym niby Czesi wyszli lepiej od Polski?
I odpowiedz mi szczerze... chcesz żyć w laickim państwie?
To już masz za naszą zachodnią granicą - laicyzm pełna gębą nie ma co!
Zaraz potem idzie relatywizm czyli "myślcie co chceta"
Gender i te sprawy....
Mnie KK nie przeszkadza, chociaż czasami nie wszystko mi się podoba.
Nasi księża w przeważającej większości byli zawsze z nami... ginęli..
Uważam, że największym zagrożeniem są nasi rządzący a nie KK, takie jest moje subiektywne zdanie..

Pozdrawiam :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Ikulalibal, 2019.07.21 o 22:40
Mnie też KK nie przeszkadza.Dzisiejsza dyskusja została sprowokowana zapewnieniami Rebeliantki dotyczącymi mediów katolickich jako gwarantów naszych narodowych interesów.Moje zaś stanowisko w tej sprawie sprowadza się do tego że przeszłość udowodniła że z tą obroną interesów narodowych przez "kościół" było fatalnie.Zaś teraźniejszość pokazuj, w dodatku wyraźnie jak nigdy przed tym, że dzisiejszy Kościół jeszcze bardziej skłonny jest do kunktatorstwa niż ten z przeszłości.To prawdopodobnie efekt tego że na nasze wewnętrzne rozrachunki nakłada się jeszcze ogólny kryzys Kościoła jako instytucji.Wyraźnie już widać że górę bierze "stronnictwo świętego spokoju" dlatego nie mam najmniejszych wątpliwości że
gdy przyjdzie odpowiedni moment nie kto inny jak właśnie Kościół będzie agitował za 447 i jednopłciowymi małżeństwami.
Owszem należy się spodziewać że jakaś (prawdopodobnie niewielka) część księży nie ulegnie temu wariactwu ale przecież tak było zawsze.Oczywiście jak zawsze bez większego wpływu na rozwój wypadków
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.22 o 08:40
"gdy przyjdzie odpowiedni moment nie kto inny jak właśnie Kościół będzie agitował za 447 i jednopłciowymi małżeństwami"
Nie sądzę. Gdyby tak było, to byłby koniec Kościoła. I to się nie zdarzy.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 22:01
Nie rozumiem na czym wyszli dobrze. Skonkretyzuj to.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 15:53
Dla porządku jednak przypomnę świetny tekst abp. Gądeckiego:

+www.przewodnik-katolicki.pl (link is external)

Zacytuję fragment:

Misja Kościoła ma cel religijny, lecz mocą Ewangelii sobie powierzonej Kościół głosi prawa ludzi. Jego obowiązkiem jest „głoszenie wiary i pouczanie na temat swojej doktryny społecznej, efektywne wykonywanie swojego zadania wśród ludzi, a także wydawanie osądu moralnego, również o sprawach, które dotyczą porządku politycznego, zwłaszcza gdy wymagają tego fundamentalne prawa osoby albo zbawienie dusz; przy zastosowaniu tych wszystkich środków pomocniczych, które zgodne są z Ewangelią i dobrem wszystkich, stosownie do czasu i zmieniających się warunków” (Sobór Watykański II, Konstytucja Gaudium et spes). Natomiast pierwszym i podstawowym zadaniem Kościoła jest wychowanie sumienia tak w dziedzinie etyki indywidualnej, jak i publicznej.

Prawo kapłana do ujawniania własnych wyborów są ograniczone przez wymogi jego posługi kapłańskiej. Czasem musi on powstrzymać się od korzystania z tego prawa, aby być skutecznym znakiem jedności i głosić Ewangelię w całej jej pełni. Dlatego powinien unikać ukazywania swojego wyboru jako jedynie słusznego, szanując dojrzałość ludzi świeckich, co więcej, musi pomagać im w osiąganiu tej dojrzałości poprzez formację sumień. Winien uczynić wszystko, co możliwe, by nie przysparzać sobie wrogów na skutek zajmowania takich stanowisk w dziedzinie polityki, które pozbawiałyby go wiarygodności i powodowały oddalenie się wiernych powierzonych jego pasterskiej misji.

------------------

Czy ojcowie redemptoryści szanują wystarczająco dojrzałość ludzi świeckich, pozostawmy ocenie słuchaczy, widzów i czytelników. To oni przecież dobrowolnie finansują te media.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Zawisza Niebieski, 2019.07.21 o 18:21
Szanowna pani Rebeliantko, w ocenie zakonu redemptorystów może mieć pani oczywiście swoje zdanie, bezspornym jest jednak iż jest to zakon międzynarodowy nie podlegający pod polski episkopat, w Polsce mamy tylko "prowincję"
Ze zdaniem abp Gądeckiego jak najbardziej się zgadzam równocześnie wskazując iż Tadeusz Rydzyk znacząco przekracza tak określone granice.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Rebeliantka, 2019.07.21 o 22:02
Ojciec Rydzyk wcale nie jest tak wygodny dla władzy. Warto przeczytać:
+wpolityce.pl
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Piotr Testowicz, 2019.07.21 o 16:15
Są jeszcze Media Narodowe +medianarodowe.com i co ważniejsze ich kanał na +www.youtube.com
Podobnie +wRealu24.pl i +www.youtube.com
Co jeszcze ważniejsze, Robert Bąkiewicz i jego Roty Niepodległości też zamierzają działania na froncie medialnym, z drukowaną gazetą włącznie.
To są media. Blogernie to - magiel.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Zawisza Niebieski, 2019.07.21 o 19:19
Nie zaprzeczę, że blogi to magiel, tyle, że ten magiel odzwierciedla poglądy Polaków. O ile komentarze w internetowych mediach głównego nurtu są mocno zatrollowane, na tyle, że dawno zrezygnowałem z ich czytania, blogi znacznie lepiej się bronią.

Można mówić iż narodowcy to media narodowe, ale oni są w mniejszości, to nie jest zdanie uśrednione dla poglądów Polaków.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Jan Twardowski, 2019.07.21 o 19:41
,,Można mówić iż narodowcy to media narodowe, ale oni są w mniejszości, to nie jest zdanie uśrednione dla poglądów Polaków."

To błędna teza. Media Narodowe nie są powiązane z Ruchem Narodowym w żaden sposób.
O ile MN stoją w opozycji do neomarksizmu, o tyle wyrażają się dużym profesjonalizmem w zakresie przekazywania informacji i nie można tu mówić o mniejszości, czy większości, gdyż nie tymi kategoriami należy oceniać MN. Jedynym kryterium oceny pozostaje rzetelność i obiektywność informacji przekazywanej w przestrzeń publiczną, a na tej niwie TVN, TVP, Gazeta Wyborcza, Gazeta Polska, czy cała gama stacji radiowych przy Mediach Narodowych, to karykaturalne twory nie tylko bazujące na zaczerpniętych fejk niusach, ale także je tworzące.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Lotna, 2019.07.22 o 02:20
Jasne, że Media Narodowe wykazują się dużym profesjonalizmem, a ostatnio nawet jeszcze większym, bo prowadzą propagandę zupełnie jak profesjonalne media głównego nurtu. Sąd kapturowy nad dr Czerniakiem i Michalkiewicz pieprzący farmazony, źe nikt nie będzie latał po bibliotekach na całym świecie, żeby sprawdzić źródła podane przez Bieszka w jego książkach, w których rzekomo pisze same brednie. Tak, jakby nie wiedział, że nigdzie latać nie trzeba, aby skorzystać z bibliotek uniwersyteckich na całym świecie.
Na szczęście Polacy swój rozum mają i spadły im subskrybcjie i oglądalność po tak żałosnym bełkocie.
A W Realu, który sprowadza ekspertów od lewa do prawa, często gadających potworne głupoty? Jakąś imigrantkę, która ma być ekspertem od spraw polskich?
Jasne, że trzeba słuchać, co mają do powiedzenia, no ale nie nazywajmy ich profesjonalistami. W mydleniu oczu - może.
Każdy dobry kłamca mówi 80-90% prawdy.
Ciekawe, że nikt nie wspomina Macieja Maciaka albo Piotra Korczarowskiego, bo, jak dotąd, oni mi nigdy nie podpadli. CEPowiśle jest przyssane do Michalkiewicza, ale niektóre wywiady z innymi gośćmi są pierwszej klasy.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Piotr Testowicz, 2019.07.22 o 05:31
Pani się daje wodzić za nos. Mówię to z ręką na sercu i z chłodną głową. Różne dziwne osoby mają możliwość wypowiadania się przede wszystkim u p. Mossakowskiego, a nie wRealu24.pl - chociaż pewnie tylko "błazeństwo jest głębiej ukryte". Zaś co do nazwisk, które w Pani komentarzu padły, miałem okazję poznać obu Panów. Zwykle mówi się "miałem przyjemność poznać"...
Naprawdę, ekran to czarodziejstwo.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Piotrze Testowiczu,   
Lotna, 2019.07.22 o 15:37
Najwyraźniej jest to kolejna kwestia, co do której będziemy musieli się zgodzić, że mamy diametralnie odmienne opinie. :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Jan Twardowski, 2019.07.22 o 08:05
To nie tak, pani Lotna. Michalkiewicz nie jest ani twórcą, ani redaktorem MN. Pojawia sie on tam jako gość, który wyraża swoje opinie, udzielając odpowiedzi na pytania redaktorów.
Michalkiewicza cenię jako publicystę, a przede wszystkim za opublikowanie tajnej notatki dotyczącej pewnej ustawy, która ma na celu przejęcie terytorium państwa polskiego przez szemrane organizacje żydowskie.
Przyznam, że do tej pory nie wiem, kim jest dr Czerniak, ani tym bardziej jakiś Bieszek, ktorego Pani tu wspomina i zakładam, że dobrze zna Pani książki pana Bieszka. Ja ich nie znam i nigdy nie poznam prawdopodobnie.
Konkludując, to powinna Pani rozgraniczać instytucje medialne od gości, którzy wypowiadają się na ich łamach.
Na tym polega dziennikarstwo, że rozmawia się ze wszystkimi i na wszystkie tematy.
Dalej zarzuca Pani telewizji wRealu24, że zaprasza JAKĄŚ IMIGRANTKĘ, która ma być ekspertem od spraw polskich.
Strzał we własne kolano, proszę Pani, bo kim Pani jest? Mieszka Pani w Krakowie? Zatem, czy każdapani notka, komentarz, uwaga mają być traktowane jako mydlenie oczu tylko z racji tego, że nie mieszka Pani w Polsce?
Czyjeś tezy są poddawane ocenie opinii publicznej poprzez media i to nie jest tak, że ktoś się musi ze wszystkim zgadzać. Wręcz przeciwnie. Należy stworzyć pole do racjonalnej polemiki i to robią takie media jak MN, wRealu24, czy, czy wspomniane przez Panią CEPowiśle, któremu ma Pani za złe, że zaprasza także Michalkiewicza.
Może Pani pomijać audycje z Michalkiewiczem, a oglądać te tylko, o których Pani mówi, że są pierwszej klasy. Każdy posiada różne preferencje i należy to uszanować. Ja nie ma Pani za złe, że jedzie tu Pani po Michalkiewiczu, bowiem ma Pani do tego prawo, ale obiektywizmu więcej życzę.
Pozdrawiam miło!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Lotna, 2019.07.22 o 15:35
Nie, nie jest to strzał we własne kolano, bo ja jestem emigrantką, która się nie wymądrza w stosunku do Kanadyjczyków, jak powinni poukładać sobie swój kraj. Natomiast jestem Polką, urodzoną i wychowaną w Polsce, interesującą się sprawami polskimi i mogącą do Polski wrócić w każdej chwili.
Porównanie mnie do tej głupio mądrej imigrantki z jakiegoś szemranego kraju, dającej instrukcje Polakom mieszkającym w Polsce, uważam za osobisty afront z pańskiej strony. No ale, wygląda na to, źe ona, według pana, ma większe prawa do wydawania swojej opinii na temat Polski i instruktażu Polaków, niż ja mam prawo do blogowania - bo nie mieszkam w Polsce.

Poza tym, niczego nie powinnam. Proszę zachować ten ojcowski i lekceważący ton dla swoich dzieci.
„Na tym polega dziennikarstwo, że rozmawia się ze wszystkimi i na wszystkie tematy.”
Bzdura kompletna, rozmawianie ze wszystkimi i na wszystkie tematy uprawiają brukowce, a nie poważne dziennikarstwo. Stąd właśnie- z takich rozmów „ze wszystkimi o wszystkim” pojawiają się tacy „eksperci” od wszystkiego, jak ta właśnie imigrantka, czy Michalkiewicz palący głupa ( no chyba że nim jest) i wciskający ludziom ciemnotę, jakby nie można było dotrzeć do źródeł poprzez internet.
Bez fałszywych pozdrowień,
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Jan Twardowski, 2019.07.22 o 16:11
Zaraz, zaraz, czy postać tej imigrantki, to Joanna Teglund? Jeżeli tak, to podtrzymuję swoje zdanie, ale jeśli nie, to powinna Pani określić ją z nazwiska, bo być może, że jej po prost nie znam. W MN i w Realu24 cyklicznie występowała pani Teglund, komentując temat tzw. ,,uchodźców" w sposób bardzo rzeczowy.Może nastąpiło jakieś nieporozumienie i niepotrzebnie się Pani zacietrzewia. Po co?
Nie mam najmniejszych intencji darzyć Panią jakimis afrontami.
Napisałem co myślę o powstających w swerze internetu mediach o charakterze narodowym, a Pani się obrusza nie wiadomo za co i po co?
Nadal uważam, że zadaniem dziennikarza jest przeprowadzenie rzetelnego wywiadu, a opinia powinna być pozostawiona słuchaczowi, czytelnikowi, czy widzowi.
Do MN nikt nie zaprasza zboczeńców z LGBT i nikt tam nie promuje żadnych dewiacji.
O Michalkiewiczu swoje powiedziałem, a Pani nadal o ciemnotach. Facet jest jednym z najlepszych polskich publicystów i dla mnie nawet najlepszym, co nie znaczy, że musi się on i Pani podobać.
Mój ton nie jest lekceważący, ani ojcowski tym bardziej, a pozdrowienia były jak najbardziej szczere.
Pozostaje mi tylko nie odzywać się do Pani więcej, co obiecuję solennie.
Pozdrawiam miło!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Piotr Testowicz, 2019.07.22 o 16:18
W Mediach Narodowych (na 90%, bo może to było wRealu24.pl?) było spotkanie, które prowadził Jakub Zgierski (na 99%) z mieszkającym w Niemczech polskim gejem. Sceptycznie i z dozą zdrowego rozsądku i dystansu opowiadał o środowisku LGBT i ichnich aktywistach. Choć fakt faktem, taki gość był wyjątkiem od reguły.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Lotna, 2019.07.22 o 17:04
Środowisko LGBTQ + ma bardzo mało wspólnego z przeciętnym homoseksualistą czy transwestytą. Ci ostatni, to są ludzie, którzy od lat mieszkają z „kolegą” lub „koleżanką”, poza tym mają normalne życie, normalną pracę, nie chodzą na pół nagie parady dumy gejowskiej z pióram w d. i co najwyżej cieszą się, że po ich śmierci ich partner czy partnerka nie zostanie wyrzucony z mieszkania, ale je po nich odziedziczy. Nie popierają też adopcji dzieci i są przeciwni popychaniu dzieci i młodzieży - szczególnie dzieci przed okresem dojrzewania do „terapii” hormonalnej mającej na celu zmianę płci, co jest zwykłą zbrodnią w stosunku do nieletnich i bardzo młodych osób, bo prowadzi do zaburzeń rozwojowych i niepłodności, o zaburzeniach psychicznych na resztę życia nie wspominając. Nawet transwestyci są przeciwni takiemu procederowi. LGBT służy agendzie rozbicia rodziny, norm obyczajowych, do wprowadzenia chaosu i rozbicia społeczeństw, a nie interesom homoseksualistów czy transwestytów.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Lotna, 2019.07.22 o 16:42
„ale jeśli nie, to powinna Pani określić ją z nazwiska, ”
Znowu coś „powinnam”? Czy do wszystkich zawsze się pan zwraca w ten sposób, czy tylko do kobiet, czy może tylko ja dostępuję tego przywileju?
Nie „powinnam”, tylko mogłabym, gdybym pamiętała jej nazwisko, niestety nie uważałam za konieczne zaśmiecać sobie pamięci jej nazwiskiem.

“Napisałem co myślę o powstających w swerze internetu mediach o charakterze narodowym, a Pani się obrusza nie wiadomo za co i po co?”

Przykre, ze nie jest pan w stanie zrozumieć mojej jasno i po polsku napisanej wypowiedzi. Nie obrażam się „nie wiadomo za co i po co”.
Za co? Za pańskie osobiste przytyki co do mojej imigracji i porównanie mnie do osoby nie wykazującej się wielką inteligencją, a nade wszystko bezczelnej w stosunku do Polaków.
Po co? Nikt nie czuje się urażony „po coś”, chyba każdy by wolał nie musieć się irytować.

Tyle razy była mowa na temat kulturalnej i owocnej dyskusji, ale, jak widać, umknęła pańskiej uwadze konkluzja o nie stosowaniu argumentów ad personam. Ja się nad pańskim życiem nie zastanawiam, bo jest mi serdecznie obojętne, gdzie pan mieszka i skąd pan pisze, byle pan pisał mądrze, co, niestety - jak widać - nie zawsze ma miejsce.
Mało, że stosuje pan chwyty poniżej pasa, czuje się pan „dotknięty”, że ktoś może czuć się urażony, a na dodatek wydaje pan kolejne polecenia i nakazy.
Ja ze swojej strony żadnych obietnic składać nie będę o nieodzywaniu się do pana. Z pewnością jednak, nie będę się dogrzebywała do pańskiego źycia.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli   
Lotna, 2019.07.22 o 02:27
Blogi i portale są wtedy maglami, kiedy blogerzy i dyskutujący zejdą do poziomu magla, między innymi używając języka jak w tym przykładzie:
+niepodległy.pl
He, he, zdaje się, że nawet się nie chce zalinkować - proszę zerknąć na ostatni wpis @GPS.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
Piotr Testowicz, 2019.07.22 o 05:27
Linkuje +niepodległy.pl Tylko trzeba trochę inaczej to zrobić (lewym klawiszem myszki nad tytułem, "kopiuj link", i potem wkleić tu).
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Spirito Libero, czyli wolny duch polskiej myśli 
interesariusz, 2019.07.22 o 06:32
"poziom telewizji za czasu Urbana"

dobrze by było, gdyby szanowny autor podał przykłady i jakąś analizę owych "zakłamanych mediów narodowych".

W mojej ocenie jest to nachalna propaganda, którą nie każdy trawi, ale czy kłamliwa ? wątpię.

A szanowny autor uważa, że co? Że media winny powtarzać każde bRZydackie plucie na Polskę, aby być "obiektywne" ?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  

podobna tematyka

GPS
TeVał łże jak łgał (Polska)
GPS
Polityczne przyprawianie gęby (Polska)
Piotr Testowicz
Niech rozkwita! (Inne)

© niepodległy.pl 2019-2020   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑