słowa kluczowe: Ja, Portal, parę słów.
Inne2019.07.16 15:51

Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus

 

Parę słów dla wyjaśnienia.

 
Początki zawsze są trudne.
 

Tak jak napisałem - początki są zawsze trudne. Szczególnie trudny ten moment jest dla Jarka. Wreszcie ma taką sytuację o której marzył od dawna - czyli będzie robił wszystko na własny rachunek. Będzie zbierał plusy i minusy nie ze względu na kaprysy pryncypała lecz za to co sam zrobi. Bardzo się cieszę że wreszcie będę mógł go zobaczyć w tej roli. Powodzenia Jarku!

Do pomocy ma nasz nowy gospodarz najlepszego administratora jakiego można sobie wymarzyć czyli Astrę. Jej nie trzeba zachwalać bo znamy ją wszyscy.

Teraz parę słów wyjaśnienia. Co prawda przy moim niku stoi że jestem administratorem ale to nie do końca prawda. Nie będę tu administrował chyba że będzie taka potrzeba. Jeśli taka sytuacja zaistnieje to raczej będzie to epizod nie rutyna. Moja rola tu ma charakter techniczny i normalnie postaram się być zwykłym blogerem. Jeśli więc mam być blogerem to muszę się określić. Moimi głównymi zainteresowaniami są historia i informatyka. W wojnie mózgów która przetacza się teraz przez kraj zajmuje dość specyficzne stanowisko - jestem anty systemowcem czyli z całym przekonaniem twierdzę że do czasu zmiany pro komunistycznej konstytucji z 1997 roku nie ma i nie będzie w tym kraju normalności.

Mam nadzieję że ten portal będzie miejscem gdzie prawie każdy będzie mógł napisać co chce ( napisałem prawie bo na trolle mam alergię).

Pozdrawiam wszystkich dobrych ludzi

M

 

570 odsłon średnio 5 (6 głosów)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować    blog autora
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
Astra - Anna Słupianek, 2019.07.16 o 16:01
Witaj Markusie!
Nie bądź taki skromny bo prawda jest taka, że bardzo nam pomogłeś..
Chodzi nam wszystkim o to, żeby była tutaj zawłaszcza dyskusja i to taka bez ordynarnych nawalanek- mogą być ale "kulturalne" jedynie :)))
Mnie na NEonie bardzo brakowało Twoich wpisów ponieważ uważam, że jesteś przede wszystkim świetnym autorem, tak uważam...

Pozdrawiam
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
interesariusz, 2019.07.16 o 21:19
no to jesteś antysystemowcem, czy antykomunistą ?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus   
Spiritolibero, 2019.07.16 o 21:40
A Ty jesteś upierdliwcem czy tylko maruda? :))))
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
interesariusz, 2019.07.16 o 23:53
w takim razie będę musiał się zarejestrować jako komunista, albo komunistyczny katolik, i wszystko będzie jasne.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
Markus, 2019.07.17 o 12:10
Nie wiem czy pamiętasz ale tą dyskusję już mieliśmy wcześniej. Dyskutowaliśmy mianowicie na ile polscy "komuniści" byli na prawdę komunistami a na ile mieszanką bezideowych ludzi którzy używali system by zapewnić sobie, swojej rodzinie i swoim poplecznikom dostatnie życie przy korycie.
Od czasu naszej dyskusji trochę się zmieniło i ewolucja bezpośredniej spadkobierczyni PZPR - SLD chyba wielu rozjaśniło ten zawiły problem.
Proszę więc o małe doprecyzowanie bo jeśli deklarujesz się jako komunistyczny katolik to o jaki komunizm Ci chodzi? Ten z czasów Lenina? Stalina? Chruszczowa? Czy może jesteś komunistą w wersji Kuronia i Lityńskiego z lat 60 a może w wersji Moczara? Gomułka nigdy ideologią tak naprawdę się nie zajmował ale za jego czasów istniały dwa obozy tzw Chamy i Żydy. Czy może któryś z nich Ci pasuje? A może komunizm w wersji Gierkowskiej? Dalej miałeś wersję sytemu Jaruzelskiego - może ta? A może z czasów Oleksego i Millera? A jeśli nie to może Czarzasty i co. Ci pasuje. Pytam bo chcę wiedzieć o czym mamy dyskutować i żeby nie było nieporozumień.
M
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
interesariusz, 2019.07.17 o 18:47
Po pierwsze, sieć to nie jest konfesjonał, zawsze trzeba się zastanowić, czy ktoś wypowiada swoje poglądy, czy tylko poglądy przeciwstawne do opini adwersarza,

po drugie, dla mnie komunizm to idea, a z tej prespektywy każdego, kto nie jest komunistą uważam za złoczyńcę, który chce w ten czy inny sposób zdobyć przewagę nad innymi, celem ich wykorzystywania,

Idea ma niewiele wspólnego z tym, co się działo w wymienianych przez Ciebie państwach, podobnie, jak mordowanie z krzyżem w dłoni było zaprzeczeniem chrześcijaństwa. Jak byś zapomniał, chrześcijanie to byli CI, którzy tak dalece się wyrzekli przemocy, że szli dobrowolnie na rzeź. Podobnie, nie można mówić, iż ci, co z komunizmem na ustach robili rzeczy przeciwne, wystawiają świadectwo idei.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
Markus, 2019.07.19 o 12:32
Tak jak Ci wcześniej pisałem. To już kiedyś było - ta nasza "rozmowa". Widzę że jej nie pamiętasz bo stosujesz te same argumenty i metody które wtedy nie zadziałały. Po pierwsze to jak większość zaraz do głównego tematu dołączasz kwestie chrześcijaństwa słusznie zakładając że ja takowym jestem. Po drugie to sam napisałeś że jesteś komunistą - nie ja to wymyśliłem. Po trzecie porównywanie komunizmu do chrześcijaństwa to dość karkołomna inicjatywa bo jedno to religia a drugie to ideologia. To tak jakby porównywać krowę z pietruszką a wszystko dlatego że jedno i drugie to jedzenie. Z resztą jestem ostatni który będzie bronił historii kościoła bowiem ta jest ciemna i pogmatwana.
Jeśli zaś chodzi o Twoje poglądy to wymieniłem szereg wersji komunizmu i zapytałem w którą wersję Ty jako zdeklarowany komunista ( przez siebie) wierzysz. Mylisz się pisząc "Idea ma niewiele wspólnego z tym, co się działo". To tak jakby napisać że krucjaty nie miały nic z kościołem wspólnego dlatego że w Biblii takiej instytucji nie ma. Lubiany przez Ciebie system lub jak wolisz idea ewoluowała z biegiem czasu. Zmieniała się, więc logicznym jest pytanie która z wersji tej doktryny jest tą o której piszesz. Napiszę to językiem obrazkowym żeby być lepiej zrozumianym. Gdy myślisz o kościele to myślisz o Biblii czy obecnej rzeczywistości?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
interesariusz, 2019.07.19 o 17:08
nie pamiętam,
a jeśli trzymam się argumentów, to czy to jest wada?
Ważne, czy są dobre.

Zgadzam się z tym, że podobieństwo komunizmu i chrześcijaństwa jest dla większości ludzi niezrozumiałe,

ale sam dostrzegasz, że i krowa, i pietruszka to jedzenie, natomiast np. kamień, chyba nie. A więc?

Komunizm to wspólnota. Komunizm to wizja społeczeństwa owiec, podobnie jak chrześcijaństwo.

Mają wiele wspólnego. W obu systemach ideologicznych (nazywanie jednego z nich religią, to tylko nobilitacja do wyższej rangi) pozwala się żyć bliźnim, wyrzekając się życia na ich koszt, ba, nawet dzieląc się z nimi swoim w potrzebie.

Żadne doktryny mnie nie interesują. One są dla mącicieli z profesorskimi tytułami, którzy żyją z tego, aby nikt ich nie rozumiał, a oni mogli zgrywać tych mądrych. Tymczasem prawda jest taka, że wielu z nich nie potrafi odpowiedzieć na pytanie dziecka.

Nie zakładam, że jesteś chrześcijaninem. Jeśli wkładam chrześcijaństwo w dyskusję o komunizmie, to tylko po to, aby pójść na skróty, i z jednej strony wstrząsnąć adwersarzem, z drugiej wybadać, czy ma wystarczająco dużo rozsądku (zdolność poznawczą), aby z nim dyskutować.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie 
Piotr Testowicz, 2019.07.19 o 17:15
Pan tak na serio, chrześcijaństwo i komunizm?
A wie Pan, czym się różni szafa od toalety?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie 
interesariusz, 2019.07.19 o 17:28
a w ogóle czymś się różni? W tv srali i tu i tu.

jaki przytyk, taka odpowiedź.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus   
Lotna, 2019.07.20 o 14:02
„ Po trzecie porównywanie komunizmu do chrześcijaństwa to dość karkołomna inicjatywa bo jedno to religia a drugie to ideologia”

To wcale nie jest karkołomne zestawienie. Religie są ideologiami, w rozumieniu, że „porządkują” wyznawcom światopogląd, a chrześcijaństwo, ze swoją wypasioną i pławiącą się w dobrobycie hierarchią i posłusznymi owieczkami na dole, bardzo przypomina komunizm, gdzie pełnię władzy (i zbytku) ma klasa uprzywilejowana nad szarymi, posłusznymi owieczkami. W jednym i drugim ludzie pracują i poświęcają się „dla idei”, tyle tylko, że ci u szczytu się z tej idei po prostu śmieją.

„Ideologia to zbiór wartości, przekonań, idei i poglądów opisujących i oceniających rzeczywistość. Często jest podstawą działań politycznych. To wizja świata istniejącego i projekcje przyszłości. Ideologia to również zbiór zasad postępowania ruchów społecznych, partii politycznych.”
Powyższa definicja, to wypisz, wymaluj, definicja religii. Nadto i tu i tam istnieje „dobro”i „zło”, istnieje sacrum i profanum, a także obrzędy, liturgia, rytuały, przedmioty rytualne i „święte” księgi.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
Piotr Testowicz, 2019.07.20 o 15:35
"Z głowy, czyli z niczego" mogę wskazać różnice między komunizmem a katolicyzmem. Choćby takie, że ten pierwszy obiecywał raj na ziemi i udoskonalenie człowieka, a ten drugi przede wszystkim przypomina o nieprzekraczalnej niedoskonałości ludzkiej natury i doczesnego życia. Również metody są ciut inne... Poza tym takie drobiazgi, jak kolektywizm zamiast personalizmu, wulgarny materializm... Pani naprawdę nie widzi różnicy?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus   
Lotna, 2019.07.20 o 13:47
„po drugie, dla mnie komunizm to idea, a z tej prespektywy każdego, kto nie jest komunistą uważam za złoczyńcę, który chce w ten czy inny sposób zdobyć przewagę nad innymi, celem ich wykorzystywania,”

Komunizm to ideologia, nie idea. Powyższe stwierdzenie - deklaracja - jest kompletnym postawieniem porządku na głowie, albo, jak kto woli, projekcją: wyznawca zbrodniczej ideologii przypisuje zbrodniczość tym, którzy jej nie wyznają.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus 
Markus, 2019.07.20 o 14:55
Jeśli pozwolisz to odejdę od sprawy na chwilę i stwierdzę że semantyka niczego nie wyjaśnia. Zgadzam się po części z Tobą. Rzeczywiście ideologia i religia w wielu punktach mają dużo wspólnego i to jest mylące dla wielu ludzi. Komunizm jako taki próbował zastąpić religię ideologią i tu znajdziesz pierwszą różnicę. Religia nie opiera się jak to chcą nowocześni lewicowi ideolodzy udowodnić na strukturach kościelnych i magicznym księdzu który występuje w imieniu Boga tak jakby miał do niego bezpośredni nr. telefonu. Religia opiera się na wierze. Udowodniły to idee reformacji które faktycznie nie były reformacją lecz powrotem to klasycznych podstaw wiary. No więc człowiek wierzący zgadza się z tym że istnieje ktoś/coś czego nigdy nie zobaczy...ba...zgadza się wierzyć w coś/kogoś na kogo istnienie nigdy nie otrzyma dowodu. Ideologia szuka praktycznych zastosowań i dotyczy grupy a nie jednostki. Sama proszę powiedz czym jest ideologia wyznawana przez jednostkę? Ideologia to powstała na bazie danej kultury wspólnota światopoglądów. Religia to wiara i praktyka, określająca relację między sferą boską i społeczeństwem. Ideologia nie zmusza Cię do wiary w siebie tak jak w komunizm nie trzeba było wierzyć - trzeba było go stosować. Religia zaś bez wiary nie istnieje tak jak nie możesz być człowiekiem wierzącym i nie wierzyć w Boga.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Ponowne powitanie w nowym miejscu - Marx8888 czyli Markus   
Lotna, 2019.07.20 o 15:16
Oczywiście, przedmiot i kultu i wiary jest inny w komunizmie i w chrześcijaństwie, jednak obydwie ideologie opierają się na wierze. Ponadto religia jest tworzona i wyznawana przez społeczność, podobnie jak ideologie polityczne - i tylko wtedy jest religią. Religia nie istnieje bez wiary, ale wiara może istnieć bez religii. Wiara w Boga albo inną ideologię. Człowiek wierzący w Boga niekoniecznie musi być człowiekiem religijnym, czyli związanym z jakimkolwiek wyznaniem, praktykować jakąkolwiek religię, natomiast człowiek biorący udział we szelkach religijnych rytuałach jest religijny, przynajmniej z pozoru. Religię również „należy” stosować (na myśl przychodzą mężczyźni ciągani przez żony do kościoła choć stopień ich zaangażowania i wiary może być minimalny albo żaden), a niekoniecznie trzeba w nią wierzyć. Trzeba tylko zachować pozory, tak jak to się działo (i dzieje) w przypadku komunizmu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Wiara (albo brak) 
Piotr Testowicz, 2019.07.20 o 15:29
A Pani - w co wierzy?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Testowicz od wiary w sądy kapturowe   
Lotna, 2019.07.20 o 15:46
Moja wiara - moja sprawa i nic Testowiczom do tego.

Teraz ja mam pytanie: W ciągu tylko paru dni wylewasz swoje żółci oceniając wypowiedzi, które ci się nie podobają, jako, cytuję:
„baśnie i legendy”, „szuria”, „bajdurzenia komuszo-lewackie” i „ teorie spiskowe”, a przekonana jestem, że to tylko wycinek repertuaru.
Czy przypadkiem nie jesteś drugim wcieleniem tego z Gdyni?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Testowicz od wiary w sądy kapturowe 
Markus, 2019.07.20 o 16:55
Nie :) nie obrażajmy się takimi epitetami jak "ten z Gdyni". To wybitnie paskudna jednostka. Testowicz to moje alter ego. Ja jestem leniwy i ugrzeczniony a on wypełnia moje braki. Proszę nie kłóćmy się bo mimo pewnych różnic widzę że jednak myślimy podobnie. Największym problemem w tej dyskusji jest interpretacja której nikt z nas w pełni nie dokona bo nie jesteśmy aż tak dobrymi specjalistami.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Testowicz od wiary w sądy kapturowe   
Lotna, 2019.07.20 o 20:36
Coś podobnego!?

No, trafiłam z tym „drugim wcieleniem”, natomiast co do osoby - to mnie zatkało!

Miałam Ciebie za osobę o otwartych horyzontach myślowych (w całości), natomiast Testowicz się przejawia jako osobnik hermetycznie zamknięty na wiedzę spoza głównego nurtu, a na dodatek fanatyk religijny.

Czy mieć dwie osobowości na portalu i dyskutować we dwóch wcieleniach z jedną osobą na ten sam temat jest w ogóle etyczne?

Nie chcę się z nikim kłócić, ani, tym bardziej, nikogo obrażać, a tym bardziej Ciebie, ale przyszywanie przez Testowicza tych wszystkich nalepek, które wymieniłam powyżej, zakładanie z góry, że coś jest głupie, idiotyczne, komusze, etc., albo jest „teorią spiskową”, nie wnosi niczego konstruktywnego i również obraża partnerów dyskusji.

Ja wychodzę z założenia, że świat jest bardzo interesujący i w ogromnym stopniu niezbadany i niezrozumiały, na dodatek wiedza nam przekazywana od maleńkości co rusz to okazuje się, albo może się okazać, kłamstwem albo bzdurą w świetle nowych odkryć, a także że nie jesteśmy w stanie objąć naszymi umysłami całej prawdy o świecie - określiłeś to jako nie bycie ekspertami ( eksperci też się mylą, a często nawet nimi nie są, albo są tylko z nazwy.Poza tym też znają tylko wycinek całości.) Dlatego też uważam, że warto posłuchać różnych źródeł i przyjrzeć się rożnym teoriom „spiskowym” i innym, z tak wyśmiewaną przez wszystkich, od Obamy poczynając, teorią płaskiej ziemi włącznie. Tym bardziej, źe istnieje agenda, aby ludzi ogłupiać i łupić, a nie kształcić i doskonalić ich naturalne zdolności i umiejętności - patrz system szkolnictwa na opłakanym i coraz to niższym poziomie, jako wymierny i jaskrawy przykład. Mam więcej zaufania do przeciętnych ludzi niż do systemu i uważam, że wyśmiewanie się ze sceptyków nie jest drogą do poznania prawdy; wręcz przeciwnie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Testowicz od wiary w sądy kapturowe 
Piotr Testowicz, 2019.07.20 o 20:46
Mianowanie na "alter ego" Markusa było przenośnią, na wyrost i świadczy wyłącznie o Jego uprzejmości i próbie łagodzenia sytuacji... Zapewniam, że jestem osobno istniejącym typem o wszelkich zauważonych przez Panią i celnie wytkniętych wadach. Nimi proszę Markusa nie obciążać :)

A przy okazji: czy jest coś, cokolwiek, co Pani wie na pewno?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Testowicz od wiary w sądy kapturowe   
Lotna, 2019.07.20 o 20:52
No to dobrze, odetchnęłam z ulgą. Cieszę się, że Markus jest w jednej całości i nie ma kilku, jakże odmiennych, osobowości.

Wiem napewno, źe umrę, tak jak wszyscy, którzy się narodzili. Czy jeszcze jakieś pytania, panie Kapturowicz?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Testowicz od wiary w sądy kapturowe 
Trojanka, 2019.07.20 o 21:19
Nic nie jest takie, na jakie wygląda...

+twitter.com
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  

© niepodległy.pl 2019-2021   Subskrypcje:    Atom   RSS  ↑ do góry ↑